Aceste alimente sunt vinovate pentru lipsa ta de energie

Ingrid David1
De Ingrid David
17 apr. 2019

Esti atenta la alimentatie, faci sport regulat, dormi opt ore pe noapte, bei apa si… degeaba. Tot te simti obosita si lipsita de energie.

Care ar putea fi cauza? Raspunsul e la indemana ta. Ceea ce mananci zilnic dicteaza felul cum te simti, iar anumite alimente au reputatia de a te lasa fara vlaga. Iata care sunt acestea:

Zaharul

De la lapte instant de ovaz pana la lapte de migdale cu aroma de vanilie, zaharul este omniprezent in aproape toate alimentele si bauturile procesate. Daca, pe o parte,  ii apreciem prezenta (preparatele dulci sunt mai gustoase), reversul nu e atat de roz. Zaharul poate cauza cresterea in greutate, bolile de inima, diabetul, hipertensiunea arteriala si multe altele. Iata de ce, in cele din urma, ar trebui, totusi, sa elimini preparatele care contin zahar procesat din alimentatia ta.

Daca poti inlocui aceste alimente cu continut ridicat de zahar cu cele pe care corpul tau le proceseaza mai lent, nu vei obtine acele „explozii de energie“, care urmeaza consumului de zahar, si vei vedea o imbunatatire a nivelului energetic pe parcursul intregii zile, spune Lisa Cimperman, RD, fost purtator de cuvant al Academiei Americane de Nutritie si Dieta. Ea recomanda in locul alimentelor cu zahar cerealele integrale, boabele intregi, fructele, legumele si proteinele slabe.

Ce se intampla in corp dupa ce renunti la zahar?

Salatele inconsistente

Salata la pranz pare o idee grozava – atata timp cat nu este doar o salata verde, acompaniata de morcovi rasi si un dressing. Medicul Elisabetta Politi, de la Duke Diet and Fitness Center din Durham, Carolina de Nord, spune ca un bol plin de legume la pranz nu are nicio sansa sa te sature si sa-ti ofere energia de care ai nevoie pentru a face fata activitatilor zilnice. De vina ar fi nivelul scazut de proteine si carbohidrati, care nu ofera suficiente calorii pentru restul zilei.

„Daca mananci un bol de broccoli si o salata care au, impreuna, cel mult 200 de calorii, nu e de mirare ca te simti infometata si obosita la ora 4”, spune Politi. Ea recomanda sa pui in salata cateva buati de pui fiert, naut si quinoa, care se digera lent si iti ofera energie pe o perioada mai lunga de timp. Evita, insa, sa pui in salate sosuri de mustar cu miere sau alte dressinguri ce contin mult zahar. Uleiul de masline si otetul simplu sunt o alegere mult mai buna.

Nici tie nu-ti face bine laptele de vaca? Iata cu ce l-ai putea inlocui

Gustarile bogate in lapte

Gustarile bogate in lapte se numara printre preparatele recomandate de nutritionisti. Nu sunt nesanatoase, doar ca, odata cu trecerea timpului, multe persoane dezvolta o intoleranta la proteinele din lapte (cazeina si zerul). Daca dupa ce mananci produse lactate observi ca te confrunti cu lipsa de energie, balonare si crampe, inseamna ca e posibil sa nu digeri lactoza prea bine.

„Cel putin 50 pana la 60% dintre pacientii mei se plang de oboseala si as aprecia ca 20-30% dintre acestia se simt mai bine fara lapte”, spune Lyla Blake-Gumbs, MD, de la Centrul pentru Medicina Integrativa din Clinica Cleveland. Blake-Gumbs explica aceasta situatie prin faptul ca, uneori, organismul dezvolta in mod eronat o reactie imunologica la proteinele din lapte. Pentru a se apara, construieste o armata de anticorpi care se mobilizeaza impotriva proteinelor ori de cate ori apar, iar acest lucru cauzeaza o stare permanenta de oboseala.

Cele doua alimente delicioase care te mentin tanara mai mult timp

Mai mult de un pahar cu vin seara

Consumul unui pahar cu vin seara te poate ajuta sa adormi mai repede. Plus ca iti da senzatia de relaxare si iti creeaza o stare de bine. Daca ti se pare insa ca ai nevoie de mai mult de un pahar cu alcool pentru a te relaxa… nu creste cantitatea. Poate ca vei adormi mai repede, insa te vei trezi dimineata complet lipsita de vlaga. De altfel, o serie de 20 de studii a constatat ca doua pahare cu vin baute seara pot provoca intreruperea somnului REM, care este vital pentru concentrare.

Foto: Shutterstock.com