Ce se intampla in corp dupa ce renunti la zahar?

renunti la zahar
Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
13 feb. 2019

Este dependenta de zahar, dar stii ca este foarte toxic pentru corp. Ca sa reduci cantitatea de dulciuri sau chiar sa renunti la ele, iti aratam ce se intampla in corp dupa ce renunti la zahar. Apoi, decizia iti apartine!

Cele mai multe dintre noi stim care sunt efectele pe termen scurt ale consumului exagerat de zahar, desi nu facem intotdeauna legatura intre consumul de zahar si cresterea apetitului, a poftei pentru dulciuri si felul in care ne influenteaza schimbarile de comportament si poftele.

Insa distrugerile pe care o dieta bogata in zahar le face organismului sunt si mai grave si includ cresterea in greutate, depunerea in exces a grasimii in jurul taliei, cresterea riscului pentru declansarea diabetului si a bolilor cardiace.

Daca aceste lucruri te-au convins sa renunti la consumul de zahar sau macar ti-au dat de gandit, iata ce se intampla in corp cand renunti la zahar:

Dupa 20 de minute

La fel ca in cazul consumului de alcool, alimentele care contin zahar te fac sa-ti doresti sa mananci si mai mult zahar. Dar, la 20 de minute dupa ce ai renuntat sa mai consumi un baton de ciocolata sau o bautura carbogazoasa, te vei simti mai satisfacuta si sansele sa-ti mai doresti un desert dupa masa vor scadea.

5 trucuri realiste care te ajuta sa reduci consumul de zahar fara frustrari

Dupa 1 ora

Dupa 1 ora de cand ai renuntat la consumul de zahar, ar trebui sa te simti mai energica si mai productiva. Va scadea si nevoia de a consuma ceva dulce, cum ar fi o prajitura sau diverse alte gustari procesate.

Dupa 1 zi

Lauren O’ Connor este experta in nutritie. Potrivit ei, “o dieta bogata in zaharuri inhiba dorinta si potentialul organismului de a asimila alimente bogate in nutrienti, inclusiv grasimi sanatoase, proteine si fibre, adica elementele nutritionale care ne mentin sanatosi, activi si productivi.”

Dupa o zi fara zahar, este momentul sa incepi sa incluzi aceste alternative sanatoase in regimul tau alimentar. In felul acesta, nivelul glicemiei se va stabiliza, iar schimbarile de comportament se vor tempera.

Inghetata de cirese negre si capsune fara zahar

Dupa 3 zile

Acesta este momentul in care lucrurile incep sa ia o turnura neplacuta. Pana la urma, zaharul creeaza dependenta. Si nu poti sa scapi de o dependenta fara sa te confrunti cu simptomele de sevraj. Dupa 3 zile, poti incepe sa ai stari de anxietate, pofta de dulce incepe sa fie mai puternica iar in unele cazuri te poti confrunta chiar cu o depresie.

Cel mai adesea, aceste simptome dispar dupa o saptamana, dar pot dura 2 sau chiar mai multe saptamani, in functie de gradul tau de depedenta fata de zahar.

Dupa 1 saptamana

La o saptamana dupa ce ai renuntat la consumul de zahar, organismului tau i se pot intampla 2 lucruri. Daca in trecut stilul tau de viata a fost dominat de alimentele procesate, sucuri, bauturi carbogazoase si deserturi, probabil ca vei fi in continuare in curs de detoxifiere.

Cel mai bun tort de ciocolata cu doar 5 ingrediente (fara zahar)

Dar daca regimul tau alimentar a cuprins un consum moderat de zahar si daca respecti un regim alimentar bazat pe poteine, fibre si grasimi sanatoase, atunci ar trebui sa incepi sa te simti foarte bine. “Te vei simti mai putin lenesa, iar nivelul de energie se va mentine constant pe parcursul zilei si vei avea o stare de spirit mai buna”, a completat O’Connor.

Dupa 1 luna

Acesta este reperul temporal ca ai scapat de dependenta de zahar. Pofta pentru dulciuri a disparut si vei constata cu surprindere ca tanjesti dupa proteine si legume.

Dupa 1 an

Daca ai reusit sa urmezi timp de 1 an un regim alimentar fara zahar, starea ta de sanatate s-a imbunatatit in mod remarcabil. Organismul tau s-a obisnuit sa functioneze cu nutrienti esentiali si probabil ca ai si pierdut cateva kilograme, pentru ca organismul nu mai stocheaza zaharurile ca grasime.

Foto: Instagram – Negin Mirsalehi