5 produse in care se ascunde zaharul: Le ai deja in casa!

Avatar1
De Irina Constantin
3 oct. 2020

Crestere in greutate, insomnii, acnee si risc ridicat de diabet. Toate sunt asociate cu un consum constant de zahar.

Incerci sa scapi de dependenta de zahar. Ai eliminat prajiturile, bomboanele, ciocolata cu lapte si sucurile din comert. Totusi, simti ca ai in continuare pofta de acel ceva dulce care nu iti da pace pana nu il obtii.

Hummus dulce, noul tau desert preferat: 3 retete simple si delicioase, gata in 10 minute

5 produse pe care le consumi des si care nu te lasa sa scapi de dependenta de zahar

1. Laptele vegetal

Laptele din migdale, soia, cocos, ovaz sau orez este o alternativa excelenta la laptele de origine animala. Cu toate acestea, chiar daca ai impresia ca mananci sanatos, daca te vei uita pe eticheta cutiei de lapte vegetal, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta.

De multe ori, laptele vegetal contine, pe langa apa si nuci, adaos de vitamine, ulei sau sare. De asemenea, unele sortimente contin si zahar, uneori in cantitate destul de mare. Este vorba, in special, despre sortimentele cu arome de vanilie sau ciocolata, dar si despre cele aparent simple si inofensive. De aceea, este esential sa citesti lista cu ingrediente inainte sa cumperi produsele!

2. Sosurile pentru paste

Stiai ca sosul de rosii la borcan contine aproape intotdeauna si zahar? Este adevarat, mai ales in cazul sosurilor precum Bolognese, Arrabiata, Napoletan sau Amatriciana. Zaharul, in combinatie cu sosul de rosii, reduce aciditatea sosului si il face pe acesta sa fie mai gustos si mai echilibrat.

Asadar, renunta sa cumperi sosuri la borcan si prepara chiar tu sosul pentru paste. Poti pasa rosiile in blender si poti condimenta dupa gust, cu busuioc, rozmarin, oregano sau legume trase la tigaie.

3. Dressingurile pentru salate

Asemenea sosurilor pentru paste, si dressingurile pentru salata contin, de foarte multe ori, zahar. Fie ca vorbim despre sosul Caesar sau cel pe baza de ulei de masline sau iaurt, toate au in componenta o cantitate mai mica sau mai mare de zahar.

Cele mai nesanatoase salate: 3 elemente la care sa fii atenta cand comanzi din meniu

4. Granola cumparata

Ai renuntat la cerealele pline cu zahar si ingrediente nesanatoase si le-ai inlocuit cu granola din fulgi de ovaz si fructe. Totusi, ai grija, caci multe dintre versiunile de granola promovate ca fiind sanatoase, bio sau doar cu ingrediente naturale contin, de fapt, si zahar. Chiar daca e provenit din surse sustenabile sau este neprocesat, este tot zahar, ceea ce te va face sa ramai dependenta de dulciuri.

Daca vrei, iti poti face propria granola acasa, amestecand fulgi de ovaz, o lingura de sirop de agave, o lingura de unt de migdale, cateva nuci sau migdale taiate grosier si bucatele de fructe deshidratate. Vei obtine un adevarat deliciu, fara urma de zahar!

5. Bauturile pe baza de cafea

Stim ca este greu sa renunti la cappuccino-ul matinal sau la cafeaua ta preferata cu aroma de alune, de la cafeneaua de peste drum. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca majoritatea bauturilor pe baza de cafea contin siropuri de zahar.

Cum sa nu te ingrasi atunci cand lucrezi de acasa – trucuri la indemana oricui

Chiar daca ai impresia ca ai eliminat complet zaharul, el s-ar putea ascunde in cafeaua pe care o cumperi de la frigider, din supermarket sau chiar in cea de specialitate, daca aceasta are arome sau adaosuri de crema de lapte, frisca si alte ingrediente.

Foto: Unsplash.com