5 trucuri realiste care te ajuta sa reduci consumul de zahar fara frustrari

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
1 feb. 2019

Daca excluzi zaharul din regimul tau alimentar sau elimini o mare parte din el, vei face un mare bine organismului tau.

Zaharul rafinat este responsabil pentru foarte multe probleme de sanatate, cauzand obezitate, diabet, cresterea colesterolului si probleme cardiace. Nu e usor sa renunti la el, dar poti sa inveti cum sa reduci consumul de zahar in 5 pasi simpli si sa ai parte de un sanatate mai buna.

Legatura dintre anxietate si nivelul zaharului in sange

Consumul regulat de zahar contribuie la aparitia unor probleme grave de sanatate care iti pun in pericol viata. Diabetul este una dintre cele mai grave afectiuni care declanseaza si alte probleme de sanatate circulatorii, cardiace, neurologice. Consumul exagerat de zahar a fost legat de afectiuni dermatologice, stomatologice, dar si de natura psihica.

Dupa ingerare, zaharul este transformat in glucoza atunci cand ajunge in intestinul subtire si apoi este eliberat in fluxul sanguin, ajungand in muschi si in celulele nervoase. Organismul supravegheaza permanent nivelul de zahar din sange ca sa stie cat de multa insulina trebuie sa produca. Atunci cand consumi prea mult zahar, se creeaza un dezechilibru in organism care poate conduce la aparitia diabetului. Cum poti sa contracarezi aparitia acestei grave probleme de sanatate?

Stiai ca zaharul este ascuns in 80% dintre alimente?

Iata ce trebuie sa faci ca sa reduci consumul de zahar:

Programeaza-ti fiecare masa

De ce sa faci acest lucru? Pentru ca atunci cand iti programezi fiecare masa, eviti sa mai cumperi mancare de tip fast-food. Asta inseamna ca ai controlul total asupra ingredientelor pe care le folosesti si poti sa elimini zaharul. Daca iti pregatesti meniul in avans pe o saptamana castigi timp si eviti sa mai ajungi la fast-food-ul de langa birou. Cum poti sa faci asta? Simplu: mai intai iti faci o lista a ingredientelor pe care le vei consuma de-a lungul saptamanii. Foloseste legume si fructe proaspete, evita sosurile procesate. Prepara meniuri delicioase, sanatoase si cu un continut redus de zahar.

Inlocuieste zaharul cu alternative sanatoase

Renunta sa mai folosesti zaharul si inlocuieste-l cu alti indulcitori care nu sunt asa de nocivi. Daca preferi un indulcitor fara calorii, atunci poti sa folosesti stevia, iar daca iti place zaharul si vrei un inlocuitor cat mai apropiat, atunci poti sa incerci mierea. Exista multe variante, unele pot fi mai scumpe, dar merita sa investesti mai mult pentru a tine sub control dependenta de zahar.

Ai grija cu alimentele “sanatoase” procesate

Care sunt alimentele procesate si de ce sunt procesate? Atunci cand un produs are eticheta “light”, inseamna ca zaharul a fost eliminat si inlocuit cu un alt ingredient care sa-i dea aceeasi aroma. Astfel, poti risca sa consumi un ingredient chiar mai rau decat zaharul care sa-ti dauneze si mai mult sanatatii. Ce sa consumi in locul acestor alimente? Alege produsele realizate din ingrediente proaspete si care nu au zahar adaugat sau alte ingrediente procesate.

De ce sa renunti la zahar plus alternative naturale dulci

Consuma suplimente de buna calitate

Pentru o functionare optima, organismul are nevoie de vitamine. Absenta acestora te face sa iti doresti sa consumi zahar, ceea ce va face si mai dificila indepartarea acestuia din regimul alimentar. Atunci cand incepi sa reduci cantitatea de zahar pe care o consumi, este posibil ca organismul tau sa se simta slabit din cauza carentelor de vitamine. Cel mai bun mijloc pentru a compensa aceasta carenta este sa consumi multivitamine si probiotice de buna calitate.

Renunta sa mai tii zahar in casa

Atunci cand renunti sa mai tii zahar si dulciuri in casa, va scadea si dorinta de a le mai consuma. Renunta la toate bauturile si mancarurile procesate si data urmatoare cand mergi la cumparaturi nu le mai achizitiona.

Foto: Shutterstock.com