Ai prea putin timp la dispozitie ca sa slabesti? Incearca acest tip de antrenament

Denisa Toma1
De Denisa Toma
14 aug. 2019

Un lucru minunat in ceea ce priveste fitnessul este varietatea de antrenamente din care poti alege. De la CrossFit si pana la exercitii cardio, optiunile sunt nelimitate.

Daca esti in criza de timp si vrei un antrenament care sa arda rapid grasimea si sa-ti tonifieze tot corpul, atunci ar trebui sa incerci AMRAP.

Ce este antrenamentul AMRAP?

AMRAP este un acronim pentru „as many reps as possible” (cat mai multe repetari cu putinta), declara pentru popsugar.co.uk Chontel Duncan, antrenor si creatoarea programului de slabit prin sport numit Fierce. „Este un antrenament ce presupune sa-ti impingi limitele cat poti de mult intr-un interval de timp stabilit”, spune antrenoarea.

Mit sau adevar: ceaiul verde decofeinizat accelereaza metabolismul?

Antrenamentele de tip AMRAP sunt perfecte atunci cand ai putin timp la dispozitie sau cand vrei sa-ti depasesti limitele si sa depui mai mult efort. „Scopul cand faci AMRAP este sa te concentrezi asupra intensitatii, muncind cat poti de mult in intervale scurte de timp, cu numai cateva pauze mici intre ele”, spune Chontel.

Un exemplu de AMRAP ar putea sa fie, de exemplu, sa vezi cate sarituri din ghemuit poti sa faci in 40 de secunde, urmate de o pauza de 20 de secunde. Potrivit specialistei, antrenamentele AMRAP pot varia ca durata de la perioade scurte de timp si pana la perioade de 45 de minute. Daca te afli in criza de timp si vrei sa arzi rapid grasimea, AMRAP este in mod clar alegerea ideala pentru tine.

6 alimente care fac dieta keto mai usoara si mai gustoasa – trebuie sa le ai mereu la indemana!

De ce sa incerci antrenamentul AMRAP?

Un alt motiv pentru a include stilul AMRAP in antrenamentele tale este faptul ca tu controlezi ritmul. „Aceasta capacitate de a regla ritmul este incredibil de valoroasa in zilele in care ai nevoie sa adopti un ritm mai lent”, mai spune antrenorul Chaontel Duncan.

Care sunt beneficiile antrenamentelor AMRAP

In mod clar nu trebuie sa renunti la cursurile tale favorite de Pilates, antrenamentele de forta sau cele cardio. Incearca sa incluzi AMRAP in rutina ta zilnica atunci cand vrei o sesiune intensa si rapida de sport sau cand vrei sa schimbi ritmul si intensitatea. In afara faptului ca te ajuta sa economisesti timp, specialista sustine ca principalele beneficii ale AMRAP sunt urmatoarele:

7 alimente sarace in carbohidrati care te ajuta sa slabesti rapid

– te ajuta sa arzi grasimea datorita intensitatii antrenamentului
– este potrivit pentru toate nivelurile de fitness
– este usor de modificat. Poti creste sau scadea intensitatea proportiei de antranement/odihna in functie de forma ta fizica. Pentru a face antrenamentul mai dificil, creste durata efortului si scade perioada de odihna. Pentru a-l face mai simplu, scade durata de timp pentru efort si prelungeste perioada de odihna.
– poate fi facut oriunde, cu sau fara echipament.

Foto: Instagram/@olesiastefanko