Oamenii sanatosi consuma aceste alimente la micul dejun

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
21 iul. 2019

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, cu conditia sa contina elementele esentiale. Oamenii care adopta o dieta sanatoasa mananca aceste alimente la micul dejun!

Poti sa-ti dai un boost de energie cu un mic dejun sanatos sau sa mananci mult si nesanatos. Cei de la TheList au o lista de alimente sanatoase pe care ar trebui sa le ai si tu la indemana.

Gwyneth Paltrow, reteta favorita de mic dejun: Somon afumat si chiftelute de cartofi si mere

Consuma mancare adevarata la micul dejun

Prima regula a micului dejun este aceea ca ceea ce mananci trebuie sa fie cu adevarat micul dejun. Atunci cand iti doresti sa slabesti sau pur si simplu nu ti-e foame dimineata, este tentant sa sari peste aceste calorii si sa ajungi direct la pranz. Daca faci acest lucru de obicei, studiile stiintifice iti demonstreaza ca gresesti. De fapt, saritul peste masa de dimineata creste riscul de aparitie a diabetului si bolilor de inima si, de fapt, te impiedica sa slabesti.

Consuma fructe in mod regulat

Daca alegi sa mananci fructe la micul dejun, pui la dispozitia organismului vitamine si minerale care-l vor ajuta sa infrunte ziua cu fortele refacute, iar fibrele iti vor conferi o senzatie de satietate prelungita.

Un smoothie cu adevarat sanatos arata asa

Un smoothie reprezinta o metoda deosebit de sanatoasa de a-ti incepe ziua, dar si culoarea lui este la fel de importanta. De ce sa bei un smoothie verde? Pentru ca este vorba despre un smoothie bazat pe legume. La smoothie-urile bazate pe fructe este usor sa sari masura si, deodata, in micul tau dejun se strecoara o gramada de zahar si calorii. Pe de alta parte, smoothie-urile de legume iti ofera mai multa energie, antioxidanti foarte importanti si mai putin zahar. Combinatia perfecta!

Cum sa-ti prepari un mic dejun plin de antioxidanti – o combinatie inedita

Terciul de ovaz este o masa

Terciul de ovaz prezinta 3 avantaje majore: continut bogat de fibre, continut scazut de calorii, aport ridicat de minerale de care organismul tau are nevoie. In plus, terciul de ovaz nu contine gluten.

Iaurtul grecesc este un campion

Iaurtul grecesc are atat de multe beneficii pentru sanatate: contine multe proteine, calciu si probiotice, acestea din urma fiind foarte importante pentru stimularea functionarii sistemului imunitar.

Da, dependenta de cafea este sanatoasa

Este sanatoasa, atata vreme cat nu consumi mai mult de 1-2 cesti pe zi. Studiile au indicat faptul ca reduce riscul de aparitie al bolii Alzheimer si imbunatateste activitatea sistemului cardiovascular.

Fa-ti timp pentru un ceai

Daca nu-ti place cafeaua, exista optiunea de a bea ceai. Printre multele beneficii ale ceaiului se numara protejarea sistemului cardiovascular, controlul greutatii corporale si continutul de antioxidanti cu rol de lupta impotriva cancerului. Ceaiul ajuta sistemul imunitar si intareste dintii si oasele.

Toast cu avocado si ciuperci – un mic dejun gata in 10 minute

Bucura-te de niste zmeura

Adauga zmeura pe lista alimentelor pe care sa le consumi la micul dejun pentru a beneficia de continutul bogat de antioxidanti si vitamina C. Zmeura contribuie la prevenirea aparitiei anumitor boli de ochi, dar si a artritei, pentru ca are un efect antiinflamator.

Savureaza o lingura de unt de migdale

Time Magazine a intrebat 5 experti in nutritie daca recomanda consumul de unt de migdale si fiecare dintre ei a spus: “Da!”. Are un continut redus de calorii, contine multe fibre, proteine si grasimi sanatoase. Reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, diabetului si bolilor coronariene. Il poti savura foarte simplu, adaugand o lingura de unt de migdale intr-un smoothie sau in terciul tau de ovaz.

Foto: Shutterstock.com