Alimente care iti pot afecta sanatatea zonei intime

Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
16 ian. 2019

Vaginul are un PH acid, motiv pentru care contine si o serie de bacterii sanatoase, care ne protejeaza de infectii.

Pentru a-l mentine sanatos, insa, trebuie sa dam atentie si alimentelor pe care le consumam, caci unele dintre acestea ne pot afecta flora vaginala.

Care sunt, asadar, alimentele si bauturile pe care ar trebui sa le evitam?

Printre principalele legume pe care ar trebui sa le consumam cu moderatie se numara usturoiul si sparanghelul. Acestea pot da peste cap echilibrul florei vaginale, pot schimba mirosul vaginului tau si pot creste riscul dezvoltarii infectiilor cauzate de ciuperci.

Deopotriva, carnea rosie si lactatele consumate in exces pot conduce catre un dezechilibru al florei tale vaginale.

Din categoria bauturilor, cafeaua si alcoolul trebuie evitate sau consumate moderat, intrucat si acestea pot dauna sanatatii vaginului tau.

Fara glucoza, fara carbohidrati si fara gluten!

Incearca sa limitezi numarul linguritelor de zahar granulat alb si brun, dar si de miere. Toate acestea ridica rapid nivelul glucozei din sange, alimentand „Candida Albicans” si favorizand dezvoltarea acestei ciuperci.

Printre alimentele bogate in carbohidrati pe care ar trebui sa le eviti se numara: painea, pastele, orezul alb, cartofii, fructele uscate. De ce? Pentru ca si acestea pot contribui in timp la dezvoltarea de infectii nebanuite in zona ta intima.

De asemenea, consuma cu moderatie si alimentele care contin gluten. Expertii sustin ca glutenul ingreuneaza procesul de digestie si inhiba dezvoltarea culturilor probiotice (bacteriile bune din flora vaginala).

Care sunt, insa, alimentele cu ajutorul carora ne mentinem vaginul sanatos?

Iaurtul! Iaurtul este o sursa pretioasa de probiotice, bacterii bune care echilibreaza flora vaginala si previn aparitia candidozei.

De asemenea, toate celelalte alimente probiotice, precum zeama de varza sau kefirul pot juca un rol esential in echilibrarea pH-ului vaginal.

Legumele verzi si verdeturile. Exceptie fac, desigur, sparanghelul si usturoiul verde mai sus mentionate. In general, dieta vegetariana tine la distanta mirosurile corporale neplacute, inclusiv pe cele din zona intima.

Menta. Consuma cat mai des cu putinta ceai de menta sau adauga frunze proaspete de menta in salata preferata. Te va feri de bacterii rele si de mirosuri neplacute.

Soia. Produsele din soia, cum este tofu, contin izoflavone care imita estrogenul. Desi acest lucru nu este dovedit stiintific, unii experti sugereaza ca estrogenul din plante poate avea un efect similar cu cel pe care femeia il produce in mod natural si care atenueaza uscaciunea vaginala cauzata de modificarile hormonale.

„Produsele din soia au in general fitoestrogeni, care poseda calitati asemenatoare estrogenului”, explica medicii.

Ceaiul de ghimbir. Un studiu recent publicat in „Jurnalul de Medicina Alternativa si Complementara” sustine faptul ca ghimbirul poate fi la fel de eficace ca si ibuprofenul in ameliorarea crampelor si durerilor menstruale. Desi studiul este valabil in cazul capsulelor medicamentoase de ghimbir, ceaiul din frunze de ghimbir are aceleasi beneficii.

Apa. In general, femeile care se confrunta cu uscaciune in zona vaginala ar trebui sa bea intre sase si opt pahare de apa pe zi.

Foto: Shutterstock.com