Alimente care scad anxietatea. Invata sa ai grija de tine si de sanatatea ta!

Daniela Mitran1
De Daniela Mitran
26 sept. 2019

Te confrunti deseori cu stres, esti lipsita de energie si simti ca nu reusesti sa iti gasesti motivatia? Aceste stari sunt complet firesti, deoarece traim intr-o lume in care trebuie sa oferim mereu mai mult si mai bine. Trebuie sa fim perfecte, sa zambim, sa avem cele mai bune rezultate si sa… avem mereu puterea si capacitatea de a rezolva orice.

Insa cum ramane cu noi? Cu ceea ce simtim, cu ceea ce ne dorim si cu ceea ce nu reusim uneori sa facem? Starile negative se pot instala foarte usor atunci cand ne confruntam cu situatii limita, iar una dintre ele este anxietatea. Nu ai suficient timp pentru tine? Sanatatea ta este cea mai importanta! Include in dieta zilnica alimente care scad anxietatea si te vei simti mai bine.

Alimentele sanatoase sunt cel mai bun medicament pe care il poti oferi organismului tau. O dieta bogata in fructe, legume si alte alimente sanatoase te va ajuta sa lupti cu starile negative si sa fii intr-o forma fizica mai buna.

Nu este suficient doar sa ai grija de sanatatea ta emotionala. Trebuie sa-ti asculti corpul si sa-i acorzi vitaminele si substantele nutritive de care are nevoie pentru a lupta impotriva diferitelor afectiuni fizice sau psihice.

Alimente care scad anxietatea – include-le in dieta zilnica!

In momentele in care esti stresata este posibil sa simti nevoia sa consumi foarte multe alimente care nu sunt sanatoase. Tentatia sa consumi dulciuri sau alte produse care iti fac mai mult rau este destul de mare, mai ales daca unele dintre ele au un efect calmant.

Nu uita insa ca tot ceea ce mananci isi pune amprenta asupra sanatatii tale psihice si fizice, motiv pentru care iti recomand sa introduci in dieta zilnica alimente care scad anxietatea.

Consuma alimente bogate in magneziu

Magneziul este o substanta minerala esentiala pentru sanatatea organismului uman. Sistemul osos contine jumatate sau chiar mai mult din cele 25 de grame de magneziu care sunt in organismul unui om matur, aproximativ 1% aflandu-se in lichidele din organism si retul in muschi si in tesuturile moi.

Magneziul este cea mai buna bariera impotriva stresului. Pentru o buna functionare a organismului, este recomandat sa consumi alimente care contin acest element nutritiv. Deficitul de magneziu este asociat cu starile de anxietate, motiv pentru care este recomandat sa consumi alimente bogate in acest element.

Iti recomand sa introduci in dieta zilnica alimente cu frunze verzi, cacao, avocado, nuci si diferite tipuri de seminte. Daca iti doresti un pranz rapid si sanatos, iti recomand sa incerci: Buddha bowl, o salata simpla cu o multime de nutrienti!

Consuma alimente care contin colina si complexul de vitamine B

Colina este o „vitamina” mai putin cunoscuta. Este un nutrient esential ce este uneori integrat in categoria vitaminelor, mai precis in complexul vitaminic B (vitamina B4). Colina a fost incadrata in categoria nutrientilor esentiali in 1998, avand multiple roluri in organism. Nivelul scazut de colina este asociat atat cu starile de anxietate si stres, cat si cu atacurile de panica.

Complexul de vitamine B joaca un rol esential in sanatatea organismului, motiv pentru care este recomandat sa consumi alimente bogate in aceste substante nutritive.

Iti recomand sa consumi galbenus de oua, carne alba (in special carne de somon) si fructe de mare (moluste, midii si stridii). Acestea se afla pe lista de alimente care scad anxietatea, insa au si alte beneficii asupra sanatatii.

Iti doresti un pranz rapid si sanatos? Incearca cea mai buna salata cu avocado si ou!

Cele mai bune alimente care scad anxietatea – probioticele

View this post on Instagram

I haven’t posted on here in a minute … so how about a soup recipe for soup season that’s upon us! 🥣 . MISO SOUP W/ MUSHROOMS . *INGREDIENTS: 4 cups organic broth or water 2 tablespoons mellow white miso 2 cups fresh mushrooms or 1/2 cup dried, chopped 1 large yellow or red onion, diced 2 cloves garlic, pressed or minced 1–2 teaspoons grated ginger 2 cups coarsely chopped collard greens 2 tablespoons coconut aminos . *DIRECTIONS: In a medium pot, heat broth or water over medium-high heat. Once simmering, remove about half a cup and whisk together with the miso, incorporating until smooth. Add the miso mixture back to the pot along with the mushrooms, onion, garlic, ginger, collards and coconut aminos. Return to a simmer and decrease heat to low, simmering gently for 20 minutes. . Recipe from: Dr.Axe.com . . . . . . . . . #soup #soupseason #souprecipe #souprecipes #food #recipes #healthy #draxe #recipe #fall #fallfood #fallweather #soups #souptime #wholeheartedandwell #organic #healthcoach #kimberlyhealthcoach #miso #misosoup #soupoftheday #delicious #yum #natural #detox #love #foodlover #foodie #healthyfood #nutrition

A post shared by 𝕎𝕙𝕠𝕝𝕖𝕙𝕖𝕒𝕣𝕥𝕖𝕕 𝕒𝕟𝕕 𝕎𝕖𝕝𝕝 (@kimberlyhealthcoach) on

Probioticele sunt cel mai bun medicament natural impotriva stresului si anxietatii. Ele au foarte multe beneficii atat asupra sanatatii fizice, cat si asupra sanatatii psihice. Alimentele bogate in probiotice au un aport considerabil asupra functionarii organismului si sunt recomandate pentru prevenirea mai multor afectiuni sau infectii. Acestea sunt recomandate in special femeilor, deoarece functioneaza precum o bariera impotriva infectiilor fungice.

Partea cea mai buna este ca probioticele se gasesc si sub forma naturala, motiv pentru care nu trebuie sa apelezi la cele pe care le gasesti in farmacii. Printre alimentele bogate in probiotice se numara: ceaiul Kombucha, varza murata, iaurtul, supa japoneza cu miso, chefirul, laptele batut si branza de vaci fermentata.

Alte alimente care contin probiotice: amestecul coreean Kimchi, laptele de soia, laptele cu probiotice, ciocolata neagra, microalgele, castravetii murati sau tempeh.

Foto: Shutterstock.com