Top 11 alimente care-ti taie foamea si te ajuta sa slabesti rapid

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
25 nov. 2019

Atunci cand simti nevoia teribila de a manca, desi poate inca nu a sosit ora mesei sau ai mancat de curand, trebuie sa faci ceva pentru a nu pierde controlul asupra greutatii tale.

Exista alimente care-ti taie foamea si te ajuta sa rezisti in fata tentatiilor culinare de tot felul. 

Cei de la Shape le-au indentificat pe cele care te ajuta sa slabesti:

Migdale

Un pumn de migdale inseamna o sursa bogata de antioxidanti, vitamina E si magneziu. Migdalele sporesc senzatia de satietate si ajuta in procesul de control al greutatii.

Mananca dimineata aceste alimente care activeaza metabolismul si reduc apetitul

Cafeaua

Daca bei mai mult de 1-2 cesti de cafea pe zi, te poti simti vlaguita si nervoasa. Dar o cantitate moderata de cafea ajuta la accelerarea metabolismului si potolirea poftei de mancare. Cofeina, alaturi de alti antioxidanti, este responsabila pentru acest lucru.

Ghimbirul

De secole, ghimbirul este cultivat pentru proprietatile sale benefice pentru digestie. Fie ca alegi sa-l consumi intr-un smoothie sau intr-un curry indian, ghimbirul functioneaza ca un stimulant care energizeaza corpul si imbunatateste digestia.

Avocado

Este unul dintre acele alimente care-ti taie foamea. Este plin de fibre si grasimi mononesaturate si este excelent pentru reducerea apetitului atunci cand este consumat in cantitati moderate.

Piperul Cayenne

O jumatate de lingurita de piper cayenne contribuie la accelerarea metabolismului si face ca organismul sa arda cu 10 calorii mai mult. Iar pentru cei care nu mananca condimentat, piperul cayenne adaugat in mancare reduce aportul caloric cu pana la 60 de calorii. 

Mihaela Bilic a dezvaluit cele 7 alimente care te ajuta sa scapi de grasimea de pe abdomen

Merele

Indiferent de soi, merele contribuie la reducerea senzatiei de foame. In primul rand, datorita continutului de fibre si pectina, care contribuie la sporirea senzatiei de satietate. Merele regleaza nivelul glicemiei si sporesc nivelul de energie. In ultimul rand, merele necesita un process indelungat de masticatie, ceea ce permite organismului sa sesizeze faptul ca nu-ti mai este foame.

Ouale

Studiile au indicat ca daca mananci 1-2 ou ala micul dejun te vei simti mai satula decat daca ai fi mancat o bagheta cu acelasi continut caloric. 

Cartofi dulci

Au un continut bogat de vitaminele A si C si contin un tip special de amidon care opune rezistenta enzimelor digestive, asigurand astfel o senzatie de satietate prelungita.

Supa de legume

O supa fierbinte de legume te poate face sa te simti satula imediat si are un aport caloric redus. Mananca o portie mica inainte de masa urmatoare sau consuma un bol mare de supa ca fel principal de mancare.

Faci totul corect si tot nu slabesti? Iata unde e posibil sa gresesti

Ciocolata neagra

Iti place ciocolata, dar nu te poti controla? Incearca sa savurezi incet o bucatica sau doua de ciocolata neagra, cu cel putin 70% cacao, deoarece este unul dintre acele alimente care-ti taie foamea. Ciocolata neagra reduce senzatia de foame pentru ca gustul amar faca ca organismul sa-si reduca apetitul. In plus, acidul steric prezent in ciocolata neagra contribuie la reducerea digestiei si te face sa te simti satula mai mult timp. Daca ciocolata neagra este prea amara pentru tine, incearca sa consumi o patratica impreuna cu o ceasca de cafea neagra – va scoate in evidenta dulceata.

Ceaiul verde

Daca nu esti consumatoare  de cafea, atunci incearca o ceasca de ceai verde. Catehinele inhiba procesul de transformare a glucozei in celule de grasime, reducand astfel nivelul glicemiei si al fluctuatiilor de insulina. Si atunci cand nivelul glicemiei se mentine stabil, la fel se mentine si pofta de mancare.

Foto: Getty Images.