Cat de sanatoasa e dieta modelelor Victoria’s Secret? Verdictul unui nutritionist

dieta victoria's secret
Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
4 oct. 2018

Dieta utilizata de modelele care participa la show-urile Victoria’s Secret este saraca in carbohidrati si calorii. E un mod sanatos, eficient si sigur de a scapa de kilogramele in plus?

Celebra dieta a topmodelelor ce se pregatesc sa defileze in cele mai sexy piese de lenjerie intima din lume este limitata la 1300 de calorii pe zi, obtinute din proteine slabe si foarte multe legume. Carbohidratii, alcoolul, painea, alimentele procesate, zaharul sarea si glutenul sunt strict interzise.

Modelele mananca 5 mese mici pe zi, la fiecare trei ore. Un mic dejun tipic consta in omleta din albusuri cu spanac si carne de curcan sau un smoothie verde cu seminte de chia. Pranzul se rezuma la carne de pui sau o salata verde cu orez brun, iar cina consta in quinoa sau cartofi dulci cu proteine slabe si legume la abur. Gustarile sunt formate din fructe de padure, migdale, unt din nuci, iaurt si shake-uri proteice.

Conform nutritionistei Sarah Ballis…

… de la The Harley Street Clinic Hospital, dieta are ca scop “trimiterea corpului intr-o stare de cetoza, proces care consta in arderea grasimii pentru energie.” Desi are foarte multe merite, nutritionista avertizeaza ca nu e o dieta sanatoasa sau care poate fi sustinuta pe termen lung.

“Unele aspecte ale sale sunt laudabile, precum consumul crescut de legume, optarea pentru carne slaba si interzicerea zaharului, sarii, alcoolului si alimentelor procesate. Dietele bogate in fructe si legume te protejeaza impotriva bolilor cronice precum diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare, obezitatea si chiar si anumite tipuri de cancer.

Insa pierderea rapida in greutate prin intermediul restrictiilor calorice severe nu este sustenabila si kilogramele vor fi puse la loc in scurt timp. Asta pentru ca foamea nu poate fi ignorata pe termen nedefinit si impunerea de restrictii si privarea corpului de energie poate duce la un metabolism slabit si pofte alimentare greu de controlat.”

Restrictia severa de calorii si malnutritia produce multe efecte secundare periculoase…

… pietre la rinichi, disfunctii tiroidiene, osteoporoza, anemie, constipatie, depresie, boli de inima si de rinichi, anxietate si probleme cerebrale. In plus, dietele restrictive pot cauza dismorfii corporale si tulburari de alimentatie.

“De vreme ce corpul are nevoie de energie si dieta il face sa si-o procure din arderea grasimilor, se acumuleaza foarte multa aciditate in sange. Acest lucru duce la respiratie urat mirositoare, dureri de cap si tulburari de temperament. In plus, reducand cantitatea de carbohidrati la jumatate din necesarul zilnic te pricopsesti cu stari de slabiciune, oboseala, pierderea masei musculare, deshidratare, constipatie si deficiente de vitamine si minerale.”

Nutritionista recomanda o dieta ce contine…

… alimente integrale, carbohidrati bogati in amidon, fasole, proteina slaba, peste, lactate si alternative la lactate, dar si cantitati mari de fructe si legume. “O dieta de succes pe termen lung este una care se concentreaza pe sanatate si pe preventia bolilor, una care incurajeaza o relatie pozitiva cu mancarea – nu una formata din reguli restrictive. Comportamentele alimentare pozitive precum controlul portiilor, hrana regulata si satisfacerea ocazionala a poftelor vor avea mai multe beneficii pe termen lung”, spune nutritionista.

Foto: Instagram – Victoria’s Secret