Adevarul despre cat sport trebuie sa faci pentru a-ti mentine silueta

Daniela Mitran1
De Daniela Mitran
3 iul. 2020

Sportul complimenteaza foarte bine o dieta sanatoasa, ajutandu-te sa arzi grasime si sa te tonifici. In ciuda anumitor recomandari, nu iti va fi de niciun ajutor de faci sport in exces. Iata care e adevarul!

Potrivit studiilor, doar 20% din populatia globala face miscare zilnic. Cei mai multi prefera exercitiile fizice intense, dar pe care nu le practica cu regularitate. Iar miscarea este cat se poate de esentiala pentru oricine isi doreste sa fie in cea mai buna forma fizica si sa isi mentinta sanatatea.

Cat sport trebuie sa faci pentru a-ti mentine silueta si sanatatea

Sportul in exces nu este recomandat, mai ales persoanelor care sunt predispuse sa dezvolte diferite boli sau care nu au o rezistenta mare,

Alergarea poate fi o solutie simpla si la indemana, insa in acelasi timp este important sa tii cont de mai mult aspecte importante: conditie fizica, rezistenta organismului sau predispozitiile pe care le ai.

Daca prea mult sport nu este sanatos, nici lipsa acestuia nu este o optiune sanatoasa. Cu cat ai o viata mai sedentara, cu atat exista un risc mai mare sa dezvolti diabet sau afectiuni cardiovasculare. Mai mult decat atat, lipsa unei activitati fizice poate duce si la scaderea imunitatii sau poate sa scada rezistenta la stres.

Indiferent ce stil de viata ai, totul se rezuma la echilibru. Este esential sa faci cat mai des miscare, insa in acelasi timp sa iti cunosti organismul si rezistenta acestuia la efort.

Iata, asadar, cateva sfaturi care te vor ajuta sa intelegi cat sport trebuie sa faci pentru a-ti mentine silueta!

Practica sport in mod regulat pentru a-ti mentine silueta si sanatatea

Daca iti doresti sa te mentii in forma, insa sportul nu este punctul tau forte, poti sa adopti obiceiuri care te vor ajuta sa faci zilnic mai multa miscare si astfel sa te mentii in forma. De exemplu, poti sa iti setezi sa practici 2-3 minute de dans in fiecare dimineata, imediat cum te trezesti. Cateva minute de exercitii intense si rapide te vor ajuta sa te energizezi pentru intreaga zi.

Poti sa iti setezi si un program de exercitii fizice usoare, cum ar fi genuflexiuni, stretching sau chiar 10-20 de flotari. Este suficient sa aloci chiar si 15 minute pe zi pentru a face miscare, iar in acest fel vei avea o forma fizica asa cum iti doresti. Este mai sanatos sa faci sport in mod regulat, chiar daca nu aloci foarte mult timp, decat sa practici exercitii fizice intense la un interval foarte mare.

Practica exercitii care te ajuta sa arzi mai repede caloriile

Nu ai suficient timp sa faci sport sau iti este dificil sa-ti setezi un program pentru a face mai multa miscare? Adopta cateva obiceiuri care te vor ajuta sa arzi mai repede caloriile nedorite si sa iti mentii silueta. De exemplu, in pauza de pranz, poti sa mergi in pas alert sau chiar sa faci cateva minute de jogging. Tu stabilesti intensitatea acestui exercitiu, la fel si intervalele in care iti doresti sa mergi intr-un ritm normal. Este un truc simplu si deloc solicitant, care te poate ajuta sa introduci sportul in mod regulat in viata de zi cu zi.

Consuma bauturi sanatoase, care te ajuta sa-ti recapeti energia

Exercitiile fizice pot fi destul de solicitante, in functie de conditia fizica pe care o ai. Cu toate acestea, orice miscare duce la un consum de energie si calorii. Daca iti doresti sa fii energica chiar si dupa ce faci sport, iti recomand sa consumi bauturi care contin proteine (aproximativ 20 de grame), carbohidrati (intre 10 si 20 de grame) si grasimi sanatoase (3 grame).

Asigura-te ca dormi suficiente ore pe noapte

Odihna este esentiala. Somnul este foarte important pentru sanatatea organismului, psihica si fizica. Daca nu dormi suficiente ore pe noapte, este posibil sa nu obtii rezultatele dorite. Este recomandat sa-ti setezi o ora de somn si sa te asiguri ca dormi cel putin sapte sau opt ore. In cazul in care ai o viata foarte activa si sunt zile in care nu reusesti sa te odihnesti suficient, poti chiar sa aloci 30 de minute pentru odihna la pranz, atunci cand este posibil. Acest obicei te va ajuta sa iti recapeti energia si sanatatea organismului.

Foto: Instagram/@samiclarke