Momentul zilei in care trebuie sa faci sport ca sa reusesti sa slabesti si sa te tonifici

Maria Constantin1
De Maria Constantin
19 mai 2020

Nu conteaza cat de tare tragi cand faci miscare si nici cat de mult. Ceea ce te ajuta cel mai mult sa slabesti este sa repeti efortul in acelasi moment al zilei, sustin cercetatorii.

Nu-i usor sa gasesti mereu suficient timp pentru a face miscare. De multe ori, fiind pe fuga, ajungem sa scurtam alergarea sau sa facem cateva exercitii „pe repede inainte”, doar ca sa nu ne simtim vinovati ca am sarit peste ele. Dar stim bine ca n-a fost ce ar fi trebuit sa fie.

Daca te intrebi de ce e greu sa slabesti chiar daca depui efort, aceasta ar putea fi o explicatie. Dar mai e ceva: un studiu arata ca daca vrei rezultate semnificative cand faci miscare, atunci ar trebui sa exersezi in fiecare zi la aceeasi ora. E un program pentru care corpul tau iti va multumi, scrie Science Alert.

Nu forta si viteza conteaza, ci perseverenta

Un studiu din 2019, realizat in Statele Unite de cercetatorii de la Brown Alpert Medical School si publicat de Obesity, a demonstrat ca nu conteaza daca doar faci jogging sau alergi in viteza si pe distante mari, tot asa cum nu conteaza daca pedalezi in forta sau doar dai cateva ture de placere – daca vrei sa slabesti, consistenta este cheia.

Nu stii de unde sa incepi? Iti recomand programul Body Balance cu Andreea Raicu si Florin Cujba.

157 lei, shop.andreearaicu.ro

Acest program te ajuta sa te tonifici fara sa fie nevoie sa depui efort excesiv. In plus, contine exercitii care targeteaza direct durerile de spate, o problema cu care ne confruntam cu totii.

Potrivit Departamentului pentru Sanatate si Servicii Umane al SUA, cel putin doua ore si jumatate de activitate fizica moderata pe saptamana sunt de ajuns pentru a ne mentine intr-o stare optima de sanatate. Dar nu doar cateva minute, ici-colo, ci cel putin zece minute la fiecare sesiune de efort sustinut, daca vrem sa vedem rezultatele.

Evident, cand esti intr-o forma destul de buna si te bucuri de o stare optima de sanatate, probabil indeplinesti fara probleme aceste cerinte. Dar multe persoane care au probleme cu greutatea nu izbutesc sa faca atata miscare cata ar trebui.

Cu ajutorul rezultatelor obtinute din monitorizarea activitatii fizice a 375 de persoane care faceau miscare pentru a slabi, autorii studiului din 2019 au identificat o legatura stransa intre nivelul moderat spre viguros al exercitiilor facute la aceeasi ora a zilei si durata de timp acordata miscarii.

Repetitia e mama succesului

Aproximativ jumatate din voluntari erau persoane matinale. Intr-un studiu anterior, acestia aveau rezultate bune care indicau ca activitatea fizica trebuie facuta inainte de a-ti incepe ziua de lucru. Aceasta preferinta pentru momentul efectuarii miscarii ar fi cheia care ii ajuta sa scape de kilogramele in plus.

Fie ca esti o persoana matinala sau „pasare de noapte”, important e sa repeti exercitiile in acelasi moment al zilei in care te simti mai bine, arata cercetatorii.

In aceasta categorie se incadreaza si efortul depus in unele situatii cotidiene care se ivesc intamplator in aceeasi perioada a zilei – sa alergi ca sa prinzi autobuzul sau metroul, sa urci in fuga scarile spre birou, dar numai daca acestea necesita un efort consistent care iti face inima sa bata rapid. „Efortul repetat in anumite situatii, de exemplu in acelasi timp sau in acelasi loc, poate ajuta la stabilirea unor rutine de antrenament”, arata cercetatorii.

Ce mai ramane de descoperit

Autorii studiului precizeaza ca este nevoie de mai multa cercetare in aceasta directie inainte de formularea unor concluzii definitive.

„Va fi, de asemenea, important de determinat daca exista un moment anume al zilei care este mai avantajos pentru persoanele care au un nivel redus de activitate fizica pentru a-si face o rutina in acest sens”, a declarat autorul studiului, Leah Schumacher.

10 metode de slabit pe care nu le-ai incercat pana acum

La nivel mondial, doar o treime din numarul femeilor si aproape un sfert dintre barbati nu au un nivel de activitate fizica suficient pentru a le sustine starea optima de sanatate.

Motivele sunt complexe si variate, dar par sa aiba legatura cu timpul de care dispunem pentru activitati de recreere. E greu, mai ales pentru cei ocupati, dar fiecare dintre noi ar trebui sa gaseasca macar 150 de minute pe saptamana pentru a face miscare. Iar rezultatele nu vor intarzia, ne asigura Science Alert.

Foto: Unsplash.com