Ce schimbari trebuie sa faci dupa 40 de ani ca sa te mentii sanatoasa si supla

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
11 aug. 2019

Ai implinit 40 de ani? Ai ajuns la varsta maturitatii, iar corpul tau incepe sa se manifeste in feluri neprevazute.

Iata ce schimbari ar trebui sa adopti in viata ta pentru a-i oferi organismului tau tot ce are nevoie pentru a ramane sanatos.

Pondereaza-ti efortul

Dupa ce ai trecut de varsta de 40 de ani, poti incepe sa simti niste schimbari in ceea ce priveste starea de sanatate. Poate ca nu mai dormi la fel de bine sau poate ca vederea nu mai e la fel de buna ca pe vremuri. Nu te ingrijora – accepta schimbarile care au loc in viata ta si incepe si tu sa faci niste ajustari care sa te mentina sanatoasa si in forma, pentru ca mai ai multe lucruri frumoase de experimentat.

Cum se schimba vaginul tau la 20, 30 si 40 de ani

Asigura-te ca dormi suficient

Acum, mai mult ca niciodata, este important sa dormi cel putin 7-9 ore pe noapte. Somnul nu are legatura doar cu productivitatea, ci influenteaza intreaga stare a organismului, inclusiv aceea de foame. Daca nu dorni suficient de mult, te vei simti infometata toata ziua. Daca faci sport, asigura-te ca antrenamentul se incheie cu cel putin cateva ore inainte de somn si ca opresti toate aparatele cu ecran, cu cel putin o ora inainte de a te culca. Pe langa asta, poti face o baie calda sau poti bea o cana de ceai din plante, poti face meditatie, poti sa citesti o carte sau sa dezlegi integrame.

Nu uita sa bei suficienta apa

La aceasta varsta, beneficiile consumului suficient de apa asupra organismului sunt si mai eficiente. Nivelul tau de energie, functionarea corespunzatoare a rinichilor, dar si multe alte functii depind de un consum suficient de apa. Sfatul general este sa consumi cel putin 8 pahare de apa pe zi, dar este posibil sa ai nevoie de mai mult sau de mai putin, in functie de cat efort fizic faci, tipul de climat in care traiesti, constitutia corporala etc.

Introdu ridicarea greutatilor in antrenamentul zilnic

Ridicatul greutatilor contribuie la mentinerea masei musculare si a densitatii osoase. Masa musculara incepe sa scada dupa varsta de 35 de ani, ceea ce conduce la reducerea vitezei metabolismului si la scaderea densitatii osoase.

Mananca mai multe proteine

Pentru a contracara efectele pierderii de masa musculara este foarte important sa consumi proteine de buna calitate, asa cum sunt cele din oua, carne de pui, fasole, ciuperci, unt de arahide raw. Acest lucru conduce la o ardere mai eficienta a caloriilor. 

Nu face aceste greseli de machiaj daca ai 40 de ani: trucuri de la make-up artistul lui Gwyneth Paltrow

Verifica-ti periodic sanii

Cancerul de san are o incidenta destul de mare in randul femeilor trecute de 40 de ani, de aceea este important sa verifici periodic sanatatea acestora. Controalele ar trebui efectuate la fiecare 2 ani, in functie de istoricul si factorii de risc ai fiecarei femei.

Renunta la fumat daca nu ai facut-o deja!

Fumatul este un factor de risc important in aparitia afectiunilor respiratorii si cardiace, iar beneficiile renuntarii la fumat se fac simtite aproape imediat.

Fa un control dermatologic anual

In felul acesta poti preintampina aparitia si degenerarea unor alunite. De asemenea, este important sa urmaresti daca apar alunite noi sau pete pe piele. Unele dintre ele pot avea un potential risc asupra sanatatii tale.

Stil inspirat: Femei de peste 40 de ani pe care le urmarim pe Instagram

Nu uita sa te programezi la un consult oftalmologic

Cam de la aceasta varsta vederea incepe sa se deterioreze, astfel ca este posibil sa ai nevoie de ochelari pentru citit sau pentru lucrul la calculator.

Foto: Instagram/Emili Sindlev