Cele 8 tipuri de seminte pe care trebuie sa le mananci daca vrei sa slabesti

seminte care te ajuta sa slabesti
Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
9 oct. 2018

In ultima vreme, cerealele si semintele au parte de o reputatie proasta, fiind considerate vinovate pentru kilogramele in plus pe care le acumulam. Cu toate acestea, cerealele te pot ajuta sa si slabesti.

Cei de la BrightSide au inventariat cele 8 tipuri de seminte pe care trebuie sa le mananci daca vrei sa slabesti.

Cerealele si semintele pot fi intr-adevar vinovate de acumularea kilogramelor in plus. Insa unele dintre ele te pot ajuta sa slabesti sau sa-ti mentii greutatea constanta, in vreme ce altele fac exact opusul. Secretul este acela de a sti sa faci alegerea corecta.

De ce avem nevoie de seminte si cereale?

Carbohidratii si fibrele sunt esentiale pentru ca organismul nostru sa functioneze perfect, iar semintele le contin pe ambele. Carbohidratii iti asigura necesarul zilnic de energie, iar fibrele contribuie la scaderea in greutate. Fibrele sunt de fapt carbohidrati nedigerabili, deci alimentele bogate in fibre au mai putine calorii decat alte alimente care contin carbohidrati.

Alimentele cu un continut ridicat de fibre contribuie la mentinerea unei senzatii de satietate prelungita si suprima pofta de mancare, ceea ce le transforma intr-un aliat pretios in lupta pentru scaderea in greutate.

Care sunt cerealele pe care poti sa mananci atunci cand vrei sa slabesti?

In general, trebuie alese cerealele integrale, datorita continutului ridicat de fibre si care au un indice glicemic mai scazut. Acestea contin mai multe minerale si vitamine decat cerealele prelucrate.

Ovazul integral

Ovazul integral contine un antioxidant care are un rol protector pentru inima. Ovazul integral contine foarte multe fibre si este recunoscut pentru abilitatea de absorbi apa, ceea ce inseamna ca odata ajuns in stomac va incepe sa se umfle, contribuind la senzatia de satietate.

Orezul brun

Este considerat un superaliment datorita continutului foarte bogat de vitamine. Contine antioxidanti, magneziu, fosfor, vitaminele B si este unul dintre putinele alimente cu continut mare de seleniu. De asemenea, contine multe fibre, putine grasimi si confera o senzatie satietate prelungita.

Daca vrei sa incerci si alte variante, orezul rosu si cel negru reprezinta o alegere buna, ambele fiind considerate cereale integrale, cu un continut ridicat de antioxidanti.

Secara integrala

Cercetatorii sunt de parere ca secara contine mai multi nutrienti decat orice alta cereale per portie. Are de 4 ori mai multe fibre decat faina integrala standard, doar 100 de calorii per portie si aproape 50% din necesarul zilnic de fier.

Orzul integral

Orzul este excelent nu doar daca vrei sa slabesti, ci si pentru reducerea nivelului colesterolului. Atunci cand il cumperi, asigura-te ca este integral si nu “perlat”, ceea ce inseamna practic ca este prelucrat.

Hrisca

Hrisca are un continut mai mare de proteine decat celelalte cereale, ceea ce o transforma intr-o sursa excelenta de proteine pentru vegetarieni. Contine magneziu, un mineral foarte important pentru reglarea tensiunii. Si, la fel ca toate cerealele, este o sursa foarte buna de fibre.

Quinoa

Quinoa si hrisca sunt perfecte pentru persoanele cu intoleranta la gluten. Quinoa are un continut mare de proteine si foarte mare de vitamina B si acizi grasi Omega-3. Desi are un indice caloric destul de mare, indicele glicemic este mic, ceea ce inseamna ca nu va produce variatii importante ale nivelului de zahar din sange.

Porumbul

Daca este consumat in varianta integrala, porumbul are foarte multe beneficii pentru sanatate. Este o sursa buna de vitamina B, magneziu si fosfor si este bogat in antioxidanti. Iar daca nu-l consumi cu unt, nu este o bomba calorica.

Lintea

Lintea are un caracter aparte, avand un continut ridicat de proteine si fibre, un nivel redus al grasimilor si un continut ridicat de carbohidrati complecsi care se digera lent. 60 de grame de linte contin 20 de grame de carbohidrati si 8 grame de fibre, ceea ce inseamna ca 8 grame de carbohidrati din cele 20 vor ramane nedigerate.

In plus, are un continut bogat de vitamina B, zinc, fier, potasiu si calciu.

Acestea ar fi cerealele integrale pe care le poti consuma si care te vor ajuta atunci cand vrei sa slabesti.

Ce cereale sa eviti atunci cand vrei sa slabesti?

Cerealele rafinate trebuie evitate cat mai mult daca ti-ai propus sa slabesti. Contin doar calorii goale fara niciun aport nutritiv. Iar unele dintre ele au si un indice glicemic mare, producand variatii mari ale nivelului zaharului din sange.

Orezul alb

Este un carbohidrat rafinat, cu foarte multe calorii si cu un continut redus de fibre, iar aportul nutritiv este aproape inexistent. Are un nivel glicemic foarte mare, transformandu-se rapid dupa consumare in zahar si dand o senzatie de satietate pentru o scurta perioada de timp.

Graul

Daca este prelucrat, graul are un nivel caloric foarte mare, la fel si in cazul indicelui glicemic. Conform unor studii, doua felii de paine iti pot ridica nivelul glicemiei mai mult decat 2 linguri de zahar.

Cuscus

Desi arata asemanator cu o cereala integrala, nu este cu nimic diferit fata de graul rafinat. Niciun aport nutritiv, doar calorii.

Foto: Shutterstock.com