Cine se trezeste de dimineata… scade riscul de depresie!

trezeste de dimineata
Larisa Giurea1
De Larisa Giurea
24 apr. 2019

Somnul este necesar corpului pentru odihna si regenerare celulara. Asta probabil ca stii deja. Dar stiai si ca sanatatea ta mentala sufera atunci cand nu te odihnesti suficient?

In ceea ce priveste tiparul de somn, ne incadram intr-una din cele doua mari categorii: cei ce se culca si se trezesc devreme si pasarile de noapte, cei care se culca tarziu si reusesc rareori sa se trezeasca la prima ora.

Un nou studiu a demonstrat ca cine se trezeste de dimineata are cu 12-27% mai putine sanse sa dezvolte depresie.

Conform unui nou studiu al Jurnalului Nature Research, persoanele care se trezesc devreme dimineata au o sanatate mentala mai buna si sanse mai mici de a dezvolta boli mentale, cum a fi depresia.

Studiul a fost realizat pe aproape 700 000 de persoane din Marea Britanie. Acesta a dovedit ca exista aproximativ 350 de gene care influenteaza diversele tipare de somn.

Printre altele, studiul a concluzionat ca exista o legatura stransa intre ceasul biologic si sanatatea mentala. Importanta acestui studiu provine din faptul ca legatura dintre somn si sanatatea psihica a fost nedemonstrata pana acum.

Conform studiului realizat de profesori de la Universitatea Exeter din Marea Britanie si Spitalul General Massachusetts din Statele Unite, persoanele care se trezesc in mod natural devreme si carora le face placere sa se ridice din pat la prima ora a diminetii au sanse mult mai mici sa sufere de boli mentale, cum ar fi depresia sau schizofrenia.

5 obiceiuri matinale care te vor face mai fericita

Te consideri pasare de noapte? Crezi ca iti este imposibil sa te ridici din pat mai devreme de 9? Sa te trezesti la rasaritul soarelui (si sa te bucuri ca ai facut asta) se poate invata si exersa. Incearca aceste trei sfaturi ca sa reusesti sa te trezesti mai usor dis de dimineata

1. Dormi suficient

Ca sa reusesti sa te trezesti plin de energie dimineata, trebuie sa acorzi suficient timp corpului sa se odihneasca cum se cuvine peste noapte.

Asigura-te ca mergi la culcare destul de devreme. Indiferent de ora la care alegi sa te trezesti, incearca sa dormi minimul necesar de 7-8 ore.

Cum te trezesti mai usor dimineata? Foloseste acest truc simplu care te va motiva

2. Monitorizeaza-ti somnul

Din ce in ce mai multi oameni folosesc aplicatii care monitorizeaza somnul, cum ar fi Sleep Cycle. Acestea identifica ciclurile de somn si programeaza trezirea intr-un interval de timp de 30 de minute, evitand ciclurile de somn adanci.

Chiar daca alarma va suna cu 10 minute mai devreme decat ora la care planuiai initial sa te dezmeticesti, trezirea in timpul unui ciclu de somn usor te va face sa iti incepi ziua cu dreptul!

3. Lumina face totul!

Pe timpul noptii, redu cantitatea de lumina albastra, aceasta te impiedica sa adormi. Exista aplicatii speciale pentru telefon si ecranul laptopului, in cazul in care telefonul sau laptopul tau nu sunt prevazute cu aceasta functie.

De dimineata, expune-te luminii naturale cat mai curand dupa ce ai deschis ochii. Asta iti va reseta ceasul biologic si te vei dezmetici mai usor si mai rapid!

Ziua buna se cunoaste de dimineata: tu faci aceste 6 lucruri dupa trezire?

Foto: Instagram – Louise Parker