Cu ce inlocuim carnea: Alimente bogate in proteine

alimente fara gluten
Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
7 feb. 2020

Iata o lista cu alimente bogate in proteine pentru vegetarieni, cu ajutorul carora se poate inlocui cu succes carnea.

Din dorinta de a slabi sau pentru a duce un stil de viata mai sanatos, din ce in ce mai multi oameni aleg sa devina vegetarieni.

Insa din cauza renuntarii la carne vegetarienii se pot confrunta cu lipsa de proteina, care in timp poate duce la imbolnaviri dese, la o gandire incetosata, la dureri de muschi si articulatii sau la probleme cu parul sau unghiile.

In medie o femeie are nevoie de 45 de grame de proteine pe zi, in timp ce un barbat are nevoie de 55 de grame de proteine zilnic.

Lista de alimente bogate in proteine pe care vegetarienii le pot consuma

Leguminoasele

Mazare, fasole, naut sau linte, toate sunt surse extrem de bogate de proteine pentru vegetarieni.

Pe langa proteine acestea mai sunt bogate si in fibre, acid folic si zinc.

Nucile si semintele

Nucile, semintele de dovleac si semintele de floarea soarelui sunt extrem de bogate in proteine, fibre si grasimi bune.

Le poti consuma fie crude, fie in tot felul de combinatii cu cereale, iaurt sau smoothie-uri.

Spanacul

In proportie de 51% spanacul este alcatuit din proteine, fiind in acelasi timp o sursa extrem de bogata de fier si vitamina C.

Mazarea

Si mazarea poate fi folosita de vegetarieni pentru a acoperi deficitul de proteine. Potrivit studiilor, o cana de mazare este echivalentul unei cani de lapte atunci cand vine vorba de cantitatea de proteine continuta.

Alimente bogate in proteine pentru vegetarieni: citeste aici ce cantitate de proteine au alimentele vegetale.

Foto: Shutterstock.com