Cum controlezi modul in care se depune grasimea in corp

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
21 mai 2020

Un studiu recent a prezentat cateva lucruri interesante despre grasimea corporala si bolile de inima.

Pe scurt, studiul a indicat faptul ca este mai important felul in care organismul retine grasimea si nu cata cantitate de grasime contine de fapt.

Concluzia a fost aceea ca depozitarea grasimii la nivelul soldurilor (silueta in forma de para) este asociata cu un risc mult mai scazut de boli cardiovasculare decat atunci cand acumulezi grasime in jurul taliei.

Cum dai jos grasimea de pe abdomen, cea mai periculoasa pentru sanatate

Modul in care se depune grasimea in corp: grasimea de pe picioare versus grasimea de pe abdomen

Dr. Robert Graham este specialist in medicina integrativa. El considera ca acest studiu “se adauga celorlalte studii de specialitate care sustin ca grasimea care se aduna in zona taliei este in stransa legatura cu complicatiile de metabolism.” Potrivit dr. Graham, exista cateva lucruri pe care le putem face pentru a incuraja o distribuire sanatoasa a grasimii in organism. El a explicat ca “trebuie avut in vedere efectul pe care diferentele etnice il exercita asupra distributiei grasimii si ca 50% din acest proces este determinat la nivel genetic.”

Controleaza modul in care se depune grasimea in corp

Bun, deci o parte din distributie este influentata de genetica. Insa controlam partial si noi felul in care organismul nostru depoziteaza grasimea. Iata ce schimbari propune Dr. Graham pentru a face acest proces mai eficient:

1. Alege carbohidratii complecsi

Carbohidratii complecsi, cum sunt cei din cartofii dulci, fulgi de ovaz si leguminoasele se digera mai lent, deci insulina nu are fluctuatii periculoase de nivel. Nivelul insulinei ramane constant, contribuind astfel la reducerea nivelului de grasime de pe talie.

2. Evita grasimile nesanatoase si alege sa consumi grasimi sanatoase

Consuma grasimi sanatoase: concentreaza-te asupra alimentelor care contin acizi grasi mononesaturati (cum sunt cei din uleiul de masline, nuci si avocado) si acizi grasi polinesaturati (cum este Omega-3). Incearca sa reduci cantitatea de grasimi saturate si evita in special grasimile trans, care fac organismul sa depoziteze grasimea intr-un mod periculos.

7 legume de primavara care te ajuta sa arzi grasimea acumulata in sezonul rece

3. Redu nivelul de stres

Fluctuatiile de cortizol contribuie la stocarea de grasime in jurul taliei. De fapt, unii experti in medicina functionala sustin ca grasimea de pe burta este influentata mai mult de hormoni decat de mancare. 

4. Fa sport in fiecare zi

Antreneaza-te cel putin 30 de minute in fiecare zi, crescand nivelul de intensitate pana cand ajungi sa transpiri. Dar nu exagera, ca sa nu declansezi un raspuns de stres al organismului, lucru care poate fi contraproductiv.

5. Dormi suficient

Asigura-te ca dormi intre 6 si 8 ore in fiecare noapte. “Mai putin de 6 ore inseamna un risc mai mare de retentie a grasimii si a aparitiei complicatiilor cardio-metabolice”, a mai declarant dr. Graham.

6. Ramai conectata cu oamenii din jurul tau

Starea noastra generala de sanatate este influentata de oamenii din jurul nostru. Izolarea sociala creeaza obiceiuri culinare nesanatoase care iti influenteaza negativ starea de sanatate.

Foto: Getty Images.