Cum sa scapi de toxine si probleme digestive in 24 de ore

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
8 ian. 2021

Oboseala, balonare, disconfort, un kilogram-doua in plus, acestea sunt efectele ospatului traditional de sarbatori, stropit cu alcool.

Organismul supus la caznele digestiei la foc continuu are nevoie de detoxifiere “de urgenta”.

Apa, ceaiuri si alte lichide pe stomacul gol, o cafea amara pentru alungarea senzatiei de greata, multe fructe si legume bogate in vitamina C, pauza de alcool si grasimi, dar si plimbari in aer liber sunt principalele reguli ale detoxifierii.

Detoxifiere in 24 de ore. Fibrele si ceaiurile curata organismul de toxine

Incepeti dimineata cu un pahar de apa la temperatura camerei, urmat de o cafea amara (cu exceptia cardiacilor). Lichidele sunt cel mai bun lucru care i se poate intampla organismului ghiftuit cu grasimi, dulciuri si alcool.

Norma de cel putin doi litri se completeaza din apa plata sau minerala (in functie de tolerabilitatea fiecaruia), compoturi slab indulcite, sucuri naturale de casa, dar si ceaiuri. Ceaiul verde, un diuretic si laxativ excelent, poate inlocui cu succes cafeaua. Se recomanda doua-trei cani pe zi. Ceaiul de musetel (efect laxativ), ceaiul de soc si ceaiul de urzica sunt alte sortimente cu proprietati curative.

Un meniu tipic in cura de detoxifiere cuprinde cereale integrale cu iaurt la micul-dejun, friptura slaba la gratar plus o salata, urmata de o felie de cozonac sau o prajitura si un fruct la pranz, un suc de portocale sau de grapefruit dupa-amiaza si o salata de ton sau o salata bulgareasca la cina.

Fibrele regleaza tranzitul intestinal ingreunat. Fructele si legumele, cerealele integrale, nucile, semintele, alunele neprajite sau salatele asezonate cu ulei de masline presat la rece trebuie sa ia locul preparatelor din carne pentru patru-cinci zile.

“Lactatele probiotice stimuleaza digestia, iar, in plus, iaurturile hidrateaza la fel ca apa. Pofticiosii care tanjesc dupa ultima felie de cozonac isi pot permite mici «scapari» atat timp cat completeaza cu apa, miscare si fructe”, adauga nutritionistul Eduard Adamescu.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Instagram/VS Sport