Cum se consuma „fructul longevitatii” si cine ar trebui sa-l evite neaparat

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
13 feb. 2020

Fructul goji, numit si fructul longevitatii, este extrem de bogat in antioxidanti, in special in carotenoide, cum ar fi beta-caroten si zeaxantina.

Goji a reprezentat un pilon important al medicinei traditionale chineze. Oamenii de stiinta au descoperit ca fructul de goji este unul dintre cele mai bogate in nutrienti.

Aportul crescut de alimente care contin zeaxantina poate reduce riscul de a dezvolta degenerescenta maculara, principala cauza a diminuarii vederii si a orbirii.

De-a lungul timpului s-a demonstrat ca fructele goji au multiple efecte benefice, acestea contribuind la ameliorarea si tratarea multor probleme de sanatate:

1. Intaresc sistemul imunitar – fructul goji contine de 500 de ori mai multa vitamina C decat o portocala medie, ceea ce ajuta corpul sa functioneze mai eficient in lupta cu microbii si bacteriile. Cercetatorii au descoperit ca fructele de padure goji contin cel putin 20 de minerale esentiale, printre care se numara fierul, cupru si zincul. Fierul furnizeaza cantitatea adecvata de oxigen si contribuie la formarea de celule rosii in sange. Cuprul ajuta la producerea de celule rosii, iar zincul este util pentru mentinerea rezistentei celulelor rosii si pentru functionarea optima a sistemului imunitar. Un sistem imunitar puternic aduce un plus de sanatate si prelungeste viata.

2. Cresc longevitatatea si previne imbatranirea – cantitatea crescuta de antioxidanti din fructele de goji ajuta la impiedicarea imbatranirii premature a pielii.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.