Cum topesti kilogramele in plus fara sa tii o dieta anume

Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
10 mart. 2020

Dietele sunt de cele mai multe ori un joc cu suma nula. De fapt, mai multe studii sugereaza ca 9 din 10 persoane nu reusesc sa slabeasca atunci cand sunt la dieta, mai ales daca aleg o varianta excesiv de stricta.

Chiar si cei care reusesc sa tina o dieta pana la final adesea au apoi de luptat impotriva incercarilor inteligente ale corpului de a depozita grasime pentru zile negre. Oamenii de stiinta au descoperit ca atunci cand slabesti tinand o dieta, corpul incepe sa lucreze impotriva ta: metabolismul este incetinit, facandu-ti si mai dificile eforturile de a continua sa dai jos kilogramele in plus.

Tocmai de aceea majoritatea expertilor sunt de acord ca dietele nu reprezinta strategii pe termen lung pentru a mentine o greutate sanatoasa. Dar sunt cateva lucruri simple pe care le poti face pentru a topi kilogramele si a nu le mai pune la loc.

Incearca sa mananci inainte sa devii irascibila din cauza senzatiei acute de foame…

… pentru ca in astfel de momente esti cel mai predispusa la a face alegeri nesanatose, pentru ca nu mai ai rabdare si impulsul de a consuma ceva bogat in calorii e prea mare. Ca sa eviti asta, e important sa ai mereu la indemana ceva ce poate fi preparat rapid, precum mixurile de salata Agriro Fresh. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi o sursa de proteine, poate cateva seminte, un dressing clasic si gata, ai un pranz delicios gata in maximum 5 minute.

Consuma mai multe alune si nuci

Nucile contin grasimi bune, sunt o sursa sanatoasa de proteine, si te scapa de poftele dintre mese. Un studiu a descoperit ca oamenii care mananca o mana de nuci, alune si seminte in fiecare zi au un risc scazut de a dezvolta boli de inima. De asemenea, scad nivelul de colesterol rau din organism. Noua ne place sa adaugam un pumn de nuci de macadamia intr-un bol cu salata Box Fit Detox de la Agriro Fresh (contine baby spanac, latuga bowl si latuga rossa) si cateva felii proaspete de mar. Daca presari si cateva seminte de in e si mai bine.

Consuma cereale satioase precum quinoa sau orez brun

Cerealele integrale precum ovazul, secara si orezul brun sunt o modalitate grozava de a-ti satisface apetitul. In plus, sunt bogate in fibre, potasiu, fier si vitamina B, ceea ce inseamna ca te satura pentru mai multe ore, avand in vedere ca organismul nostru are nevoie de mai mult timp pentru a le digera. Tot combinate cu un mix de salata de la Agriro Fresh preferam sa le consumam – noua ne place Green Detox, cu baby spanac, rucola si valeriana. Asa dublam aportul de fibre si ne bucuram de un pranz cu adevarat satios, astfel ca la ora cinei nu vom simti nevoia de a da iama in alimente bogate in calorii. 

Nu uita de fructe

Si fructele contin o cantitate impresionanta de fibre. In plus, sunt o sursa extraordinara de vitamine si apa. Pe langa a le consuma separat, ca gustari, le poti adauga si in salate: merele, portocalele, capsunele, fructele de padure – toate merg de minune alaturi de mixurile de salata de la Agriro Fresh. De exemplu salata Monte Carlo (cu baby spanac, rucola si busuioc), merge foarte bine in combinatie cu portocale rosii, cateva felii de avocado si un dressing pe baza de zeama proaspata de lamaie.

Hidrateaza-te.

Oamenii adesea cred ca le este foame cand de fapt sunt deshidratati. Un studiu din 2016 a descoperit ca cei care beau suficienta apa consuma mai putine calorii, dar si cantitati mai mici de zahar, grasimi, sare si alimente care cresc colesterolul.

Tine-te departe de bauturi bogate in zahar sau indulcitori artificiali

Un studiu recent a descoperit ca bauturile carbogazoase, fie ca au in compozitie zahar sau indulcitori artificiali, ne pun in pericol sanatatea si cresc riscul de obezitate si diabet. Motivul pentru care se intampla asta e ca indulcitorii artificiali dau peste cap modul cum organismul proceseaza grasimea.

Mai multe informatii despre salatele Agriro Fresh gasesti pe paginile lor de Facebook si Instagram.

Foto: Marius Dragne