De ce alimentele congelate pot fi mai sanatoase si mai pline de nutrienti decat cele proaspete

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
15 iun. 2020

Conform celor mai noi date, vanzarile de alimente congelate au crescut cu 78,8% fata de anul trecut, in conditiile in care multe familii s-au orientat catre disponibilitatea si convenabilitatea acestor produse.

Aceasta crestere este atribuita proviziilor facute recent de consumatori in urma pandemiei COVID-19.

In timp ce pentru multe persoane alimentatia familiei ramane o prioritate, in special in aceasta perioada, se pune intrebarea daca alimentele congelate sunt la fel de nutritive precum alternativele “proaspete”. Raspunsul este ca ambele sunt sanatoase si cunoasterea informatiilor nutritionale este una dintre cele mai bune metode de a va asigura ca pregatiti mese sanatoase pentru familie.

Informatiile nutritionale de pe ambalaje va permit sa comparati diferite produse pentru a putea alege alimente nutritive potrivite. Puteti tine cont de factori precum caloriile, grasimile, proteinele si continutul de zahar ale diferitelor marci, ceea ce va ajuta sa luati decizii mai bune. Poate fi dificil sa intelegeti ce scrie pe eticheta produselor alimentare insa, daca va informati putin despre termenii inclusi pe eticheta unui produs alimentar, veti sti la ce trebuie sa va uitati.

Iata cateva mituri comune si adevaruri despre alimentele congelate:

Mit: Proaspat e mai bun decat congelat. Aceasta este o greseala frecventa. Ceea ce nu inteleg oamenii este faptul ca alimentele congelate, cum ar fi fructele si legumele, pot avea de fapt o valoare nutritionala mai mare decat alimentele proaspete. Aceste alimente sunt culese de obicei la maturitate si apoi procesate foarte curand dupa recoltare, ceea ce ajuta la pastrarea nutrientilor. Produsele proaspete au o durata de viata mai scurta din cauza timpului necesar pentru ambalare si livrare, fara sa mai vorbim de timpul cat stau in supermarket. Expunerea la aer, lumina si apa in magazin poate, de asemenea, sa duca la pierderea anumitor vitamine din produsul proaspat.

Mit: Toate alimentele congelate au continut ridicat de sodiu. Mai multi producatori alimentari incearca sa scada cantitatea de sodiu pentru a veni in intampinarea cererii din partea consumatorilor preocupati de sanatate. Cititi cu atentie eticheta inainte de a alege produsele. Cand cumparati legume congelate, alegeti-le pe cele fara adaos de sare sau sosuri sarate.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.