Renunta la aceste 10 alimente care provoaca acnee

Larisa Giurea1
De Larisa Giurea
30 mai 2019

Nu este de mirare ca o dieta sanatoasa are un impact pozitiv asupra intregului corp: incepand cu functionarea corecta a organelor si pana la o piele sanatoasa. In special in ultimele trei decenii, medicii specialisti ne-au convins ca ceea ce mancam si bem se reflecta imediat pe pielea noastra!

Bineinteles ca uneori o dieta sanatoasa nu este suficienta pentru reducerea si diminuarea acneei, cosurilor si punctelor negre. Ceea ce mancam joaca insa un rol extrem de important in frumusetea pielii noastre.

Whitney Bowe, profesor de dermatologie la Centrul Medical Mount Sinai ne avertizeaza insa ca poate dura pana la trei luni pana sa vedem rezultatele unei diete sanatoase pe pielea noastra. Daca vrei sa termini cu acneea odata pentru totdeauna, poti incepe prin a renunta la aceste 10 alimente care provoaca exces de sebum. Evitandu-le faci primul pas spre un ten curat, uniform si luminos!

1. Carnea non-organica

Problema nu o reprezinta carnea in sine, ci mai degraba nivelul ridicat de antibiotice administrat animalelor pentru a le mentine sanatoase. Whitney Bowe avertizeaza ca expunerea pe termen lung la antibiotice poate duce la rezistenta si poate intrerupe echilibrul perfect dintre bacteriile bune si cele rele din corpul nostru.

Consuma carnea organica ori de cate ori este posibil si incorporeaza in dieta ta surse de probiotice (alimente fermentate, iaurt), care ajuta la cresterea nivelului de bacterii bune in organism.

2. Fructele de mare

Crevetii, scoicile si racii sunt bogati in iodina, un mineral esential organismului, dar care poate ajunge sa fie daunator pentru persoanele sensibile sau care consuma prea multe fructe de mare.

Inlocuieste-le cu peste bogat in acizi grasi Omega-3, cum ar fi somonul.

3. Acizii grasi trans

Acestia provin in mare parte din uleiurile vegetale folosite intr-o varietate de gustari procesate, de la chipsuri si pana la prajituri. La fel cum acestea ne ingroasa arterele, ele pot cauza blocaje si in vinisoarele subtiri de pe piele. De asemenea, uleiurile vegetale au efect inflamator, agravandu-ti acneea.

Nu renunta la toate sursele de grasimi si uleiuri, unele sunt extrem de benefice pentru organism, cum ar fi uleiul de in, nucile si semintele de chia.

De ce exfolierea zilnica ti-ar putea inrautati acneea

4. Sushi

Daca esti o iubitoare inraita de sushi, este bine sa stii ca orezul alb are un indice glicemic ridicat, iar imitatia de carne de crab si sosul de soya contin gluten. Acesta cauzeaza inflamatii cutanate si iti poate agrava acneea. Foile de alge contin iodina, care poate la randul ei cauza probleme cu tenul.

Renunta din cand in cand la sushi preferat in favoarea sashimi-ului cu orez brun.

5. Laptele degresat

Persoanele care consuma lapte sunt de patru ori mai predispuse la acnee, dar se pare ca varianta semi-degresata sau degresata a laptelui este si mai daunatoare pielii tale. Asta se datoreaza faptului ca grasimea inlaturata din lapte este inlocuita cu mai multe proteine pentru a-l face mai gros si a-i da un gust mai bun.

Inlocuieste laptele cu varianta vegana, cum ar fi laptele de orez, migdale sau cocos.

6. Pudra proteica din zer

La fel ca si laptele degresat, aceasta va provoca probleme tenului tau si iti va inrautati acneea.

Incearca una dintre alternative, pudre proteice vegane sau de mazare.

Lea Michele le-a dezvaluit fanilor de pe Instagram rutina care a ajutat-o sa vindece acneea chistica

7. Ciocolata cu lapte

Zaharul rafinat, laptele si grasimile trans fac din ciocolata cu lapte un dusman al pielii tale.

Inlocuieste-o cu ciocolata amaruie, cu minim 70% cacao pentru un boost de antioxidanti!

8. Fructele deshidratate si confiate

Spre deosebire de fructele naturale, acestea cresc brusc nivelul zaharului si, respectiv, al insulinei, din sange. Asta cauzeaza producerea in exces a sebumului. In aceeasi categorie intra si painea alba, pastele, biscuitii si cerealale, care au efecte similare asupra pielii tale.

Opteaza pentru fructe proaspete si paine sau paste din cereale integrale ca alternative mai sanatoase si mai blande cu pielea ta.

9. Sucul

Chiar si sucul natural din fructe poate fi problematic pentru piele, intrucat are un continut mare de zahar, fara fibre. Datorita faptului ca sucul nu este consumat odata cu fructul, acesta cauzeaza productie excesiva de sebum si inflamarea pielii.

Alege sa consumi fructe intregi sau inlocuieste sucul cu unul din legume.

Cum sa tratezi corect acneea chistica, potrivit dermatologilor

10. Cocktailurile cu alcool

Toate cocktailurile cu alcool de care ne bucuram in serile petrecute in oras sunt pline de zahar, care este unul dintre cei mai mari dusmani ai pielii noastre. In plus, alcoolul este diuretic si duce la deshidratarea pielii. O piele uscata nu se mai exfoliaza corespunzator, iar porii blocati duc la aparitia cosurilor.

Inlocuieste cocktailul cu un pahar de vin rosu. Acesta contine antioxidanti care fac minuni pentru tenul acneic!

Foto: Instagram/Natalia Vodianova