Gustari cu continut redus de sodiu care te ajuta sa previi retentia de apa

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
2 nov. 2019

Iti plac gustarile sarate, insa stii ca nu e deloc bine sa le consumi in cantitati mari. Acestea sunt cele mai bune gustari pe care poti sa le incluzi in meniul tau atunci cand vrei sa reduci consumul de sare!

Daca ti s-a recomandat sa reduci consumul de sare, acestea sunt cele mai bune gustari care te pe pot ajuta sa previi bolile cardiovasculare, dar si retentia de apa, care iti da acel aspect „pufos”. Stim ca sarea se gaseste din plin in orice produs procesat, de aceea este foarte important sa fii atenta la cantitatea pe care o consumi.

9 alimente care contin polifenoli – au efect antiinflamator si te ajuta sa traiesti mai mult

Cele mai bune gustari ca sa reduci consumi de sare:

Mere cu unt de arahide natural

Alege un unt de arahide care contine doar arahide mixate, astfel incat sa fii sigura ca este un produs sanatos, fara adaos de zahar, sare si grasimi hidrogenate. Aceasta combinatie este una dintre cele mai bune gustari fara sodiu. “Merele furnizeaza fibre si apa pentru hidratarea corpului, iar untul de arahide asigura proteine de calitate care prelungesc senzatia de satietate“, aflam de la un nutritionisti citat de publicatia thehealthy.com. 

Mix de oleaginoase crude

Un pumn mic cu oleaginoase crude este una dintre cele mai bune gustari pe care le poti include in meniul tau fara sa consumi multa sare. Pe langa faptul ca acestea contin grasimi benefice pentru tot corpul, au in mod natural o cantitate foarte mica de sodiu. “Nucile si semintele crude sau coapte si nesarate pot sa fie consumate cu moderatie, deoarece furnizeaza corpului grasimi mononesaturate si polinesaturate. Alege intotdeauna sortimentele fara sare si consuma-le ca atare sau alaturi de un iaurt grecesc bogat in proteine“, explica nutritionistul citat mai sus. 

10 semne ca organismul tau este plin de toxine

Edamame (pastai tinere de soia)

O ceasca de boabe de edamame contine in mod natural 5 miligrame de sodiu. Prin urmare, nu mai este necesar sa ii adaugi sare, ci sa o consumi ca atare atunci cand vrei sa reduci consumul de sare. Aceste boabe verzi sunt o sursa excelenta de proteine, calciu, fier si vitamina C, nutrienti valorosi care le transforma in una dintre cele mai bune gustari. 

Bete de legume crude cu sos de iaurt grecesc

Morcovii, telina apio, castravetii, ardeii capia sunt delicioase alaturi de un sos de iaurt grecesc cu pasta harissa sau un humus simplu. Este de preferat sa eviti dessingurile gata preparate din supermarketuri, deoarece au o cantitate prea mare de grasimi, zahar si sare (majoritatea contin intre 25-100 de miligrame de sodiu per portie). In schimb, poti sa prepari acasa un sos simplu din iaurt grecesc cu pasta harissa ca sa-i conferi o aroma. Daca nu-ti place aceasta combinatie, foloseste iartul grecesc in combinatie cu fructe de padure, ca sa obtii atat proteine, cat si antioxidanti valorosi. 

Fructe proaspete

Acestea sunt in mod natural sarace in sodiu si bogate in minerale valoroase pentru sanatatea corpului. De asemenea, multe dintre ele au o cantitate mare de potasiu, un mineral benefic pentru persoanele cu hipertensiune, o afectiune frecvent intalnita atunci cand se consuma o cantitate mare de sare. 

Cele mai periculoase combinatii alimentare. Duc invariabil la acelasi rezultat: incetinirea metabolismului si ingrasare

Naut copt

Nautul copt poate sa fie una dintre cele mai bune gustari care sa-ti potoleasca pofta de ceva sarat. Adauga ulei de masline, paprika afumata, curry sau chimion pentru boabele fierte de naut si vei obtine o gustare crocanta dupa ce sta la cuptor. Nautul contine 6 miligrame de sodiu la o jumatate de ceasca si este bogat in fibre care sunt esentiale pentru o buna digestie.

Foto: Getty Images.