Metoda secreta pentru somn odihnitor, creata de specialistul Nick Powell

Denisa Toma1
De Denisa Toma
5 sept. 2019

Cu totii stim cat este de important un somn odihnitor pentru nivelul de energie si starea de spirit de a doua zi. De aceea, poate fi extrem de enervant sa nu poti adormi si sa te intorci toata noaptea de pe o parte pe alta.

Pentru a-i ajuta pe cei care se confrunta cu probleme de somn, specialistul Nick Powell a creat un ritual inainte de culcare ce da intotdeauna cele mai bune rezultate. Nick Powell este un consultant in materie de performanta care consiliaza antreprenori de top si lideri, astfel incat sa fie cat mai productivi si eficienti.

Iata care sunt cele sapte elemente esentiale ale acestui ritual pe care sa-l incerci inainte de culcare:

Urmareste calitatea somnului

Sa urmaresti durata si calitatea somnului este un lucru important pentru ca te va ajuta sa realizezi ce anume te face sa dormi bine si ce nu. Ceasurile de tip smartwach si bratarile inteligente sunt o solutie eficienta pentru urmarirea tiparului de somn in fiecare noapte. Acestea iti pot spune cat ai dormit sau cate ore de somn profund ai avut.

Abhyanga, masajul ayurvedic pentru cel mai bun somn: Dureaza 5 minute si il poti face singura

Evita cofeina dupa ora 14:00

Cofeina este un stimulent care iti va afecta calitatea somnului, chiar daca tu nu crezi ca te afecteaza. Numeroase persoane beau cafea, bauturi energizante sau cola pe inserat, iar apoi se plang ca nu dorm bine, dezvaluie specialistul. Nu consuma cofeina mai tarziu de ora 14, mai ales daca esti sensibil la aceasta substanta.

Dormi intr-o „pestera”

Asigura-te ca in dormitorul tau este racoare si complet intuneric. Trage draperiile si acopera cu banda adeziva ledurile aparatelor din dormitor, mai ales daca sunt albastre. Trebuie sa fie bezna totala ca sa ai un somn cat mai bun. De asemenea, temperatura in dormitor ar trebui sa fie 18.5 grade Celsius.

Insomnia, combatuta cu ajutorul unui truc militar

Evita lumina albastra inainte de culcare

Expunerea la laptopuri, telefoane si lumina LED ii transmite creierului ca nu este noapte, ci plina zi. Prin urmare, organismul tau nu produce melatonina, substanta care iti ofera un somn profund. Stinge luminile cu 90 de minute inainte de culcare, iar daca trebuie sa folosesti un aparat cu ecran, seteaza un filtru ce reduce intensitatea luminii albastre.

Goleste-ti mintea

Creeaza o rutina inainte de culcare prin care sa eviti aparatele electronice, dar in care sa scrii intr-un jurnal timp de cinci minute. Astfel iti distragi atentia de la gandurile care nu iti dau pace si de la grijile care iti provoaca anxietate. O alta solutie este sa citesti literatura de fictiune timp de zece minute pentru a te calma si a te elibera de stres.

4 moduri in care magneziul iti poate afecta somnul

Culca-te inainte de ora 23:00

Daca te culci dupa ora 23, ritmul tau circadian se deregleaza si creste nivelul cortizolului, hormonul stresului. De asemenea, daca faci exercitii cu doua ore inainte de culcare, in organism creste nivelul adrenalinei, ritmul cardiac si temperatura corpului, ceea ce te impiedica sa adormi usor.

Bea un cocktail inainte de culcare

Mierea, ceaiul si otetul de mere sunt ingredientele acestui cocktail sanatos care te ajuta sa dormi. Amesteca o lingura cu otet de mere si o lingura de miere intr-o cana cu ceai fara cofeina. Gustul nu este prea placut, dar are un efect benefic asupra organismului si te ajuta sa adormi mai repede.

Foto: Shutterstock.com