Noua motive pentru care nu ar trebui sa renunti la carbohidrati

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
15 oct. 2018

Renunta la carbohidrati daca vrei sa slabesti … de cate ori nu ai auzit acest indemn!? Ei bine, ai toate motivele sa nu-l urmezi pentru ca ti se pot intampla urmatoarele lucruri.

Nimeni nu spune sa mananci in prostie carbohidrati rafinati, ci este vorba despre acei carbohidrati complecsi care sunt importanti pentru organism. Cei de la Cosmopolitan au impartasit 9 motive pentru care nu ar trebui sa renunti la carbohidrati:

Respiratia ta ar putea sa devina urat mirositoare

Este stiut faptul ca dietele sarace in carbohidrati au ca efect instalarea unui miros neplacut al respiratiei. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca organismul este privat de sursa sa preferata de energie, glucoza, pe care o obtine din carbohidrati iar nivelul de cetone din organism creste.

Studiile au indicat faptul ca persoanele al caror nivel de cetone din organism este ridicat au un risc mai mare sa se confrunte cu halena.

S-ar putea sa-ti simti gura uscata

Cetonele usuca gura si provoaca o senzatie de sete continua. Daca bei suficient de multa apa, acest efect nu va fi deranjant. Dar trebuie sa te gandesti ca apa pe care o bei trebuie si eliminata si asta presupune mai multe drumuri la baie, inclusiv in momente in care nu poti merge pentru ca ai o sedinta, intalnire sau un moment intim.

Te vei simti extenuata

Efortul sustinut si aportul redus de energie te vor face sa te simti obosita tot timpul. Reducand aportul de carbohidrati, nivelul glicemiei va scadea, ceea ce va contribui la agravarea senzatiei de oboseala pe care o simti deja.

Pot sa apara stari de ameteala

Renuntarea la carbohidrati contribuie la scaderea in greutate. Dar, o mare parte din aceasta scadere in greutate este reprezentata de apa.

Asta este o veste buna daca te intereseaza doar sa vezi cum scad numerele afisate de cantar dar, de fapt, este o veste proasta pentru ca in realitate pierzi minerale esentiale, cum sunt potasiul si magneziul, si astfel creste riscul de a te confrunta cu stari de ameteala.

Este posibil sa apara si starile de greata

Aportul insuficient de carbohidrati si eliminarea prin urinare a mineralelor cheie pentru organism pot sa provoace stari de greata sau chiar de voma.

Constipatia poate sa devina o obisnuinta

Carbohidratii (aici este vorba despre cei proveniti din cereale integrale si legume) sunt o sursa foarte importanta de fibre. Fibrele au un rol foarte important in procesul digestiv, regland tranzitul intestinal si favorizand aparitia scaunelor. Fara aceasta sursa importanta de fibre, constipatia poate sa devina o problema majora in viata ta.

Poti crea probleme serioase rinichilor tai

Din nou cetonele sunt de vina pentru aceasta situatie, din cauza aciditatii ridicate. Cu cat ajung mai multe cetone in fluxul sanguin, cu atat acesta va deveni mai acid. Astfel, riscul de a dezvolta pietre la rinichi creste.

Controlul asupra poftelor culinare scade

Cu cat iti vei interzice mai mult sa consumi carbohidrati, cu atat mai mare va fi pofta. In plus, din cauza scaderii nivelului glicemiei, impulsurile vor fi mai greu de controlat si, mai degraba vei manca o pizza decat sa mananci o singura felie.

Viata va fi mai trista

Daca nu este o necesitate medicala, atunci poate ca ar trebui sa te mai gandesti inainte de a renunta la carbohidrati. Per ansamblu, vei fi o persoana mai vesela si s-ar putea sa fii mai receptiva la semnalele de satietate pe care ti le transmite stomacul.

Foto: Shutterstock.com