Patru alimente sanatoase care iti saboteaza dieta

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
26 oct. 2018

Stiai ca un pahar de smoothie contine cam aceeasi cantitate de zahar si calorii ca 2-3 gogosi glazurate? Se numara printre alimentele sanatoase care iti pot sabota dieta!

Stiai ca o portie de granola poate contine pana la 600 de calorii? Sau ca siropul de agave contine cu pana la 80-90% mai multa fructoza decat zaharul alb? Esti surprinsa, nu-i asa? Le-ai inclus pe lista cu alimente sanatoase, insa este important ce alegi si sa stii mai multe despre ele.

4 alimente sanatoase care iti saboteaza dieta

In intreaga lume, exista un curent din ce in ce mai puternic orientat catre consumul de hrana sanatoasa dar sa mananci sanatos nu este asa de simplu cum pare. Adevarul este ca multe mancaruri sanatoase contin la fel de multe, sau chiar mai multe calorii si zaharuri decat alimentele pe care le consumam in mod obisnuit.

Desi oferta de produse etichetate ca fiind sanatoase a crescut pe rafturile magazinelor, nu trebuie sa te lasi indusa in eroare de etichete cum ar fi “produs organic” “100% natural” sau “fara zahar adaugat”. Multe dintre aceste produse sunt indulcite cu miere sau cu indulcitori artificiali, ceea ce le aduce la fel de multe sau chiar mai multe calorii decat alimentele indulcite cu zahar.



1. Granola din supermarket

Granola are un continut mediu de 600 de calorii, 28 de grame de grasimi si 24 de grame de zahar, iar unele tipuri de granola contin atat de mult zahar incat nu exista nicio diferenta daca alegi sa consumi o prajitura cu ciocolata, care contine in medie 26 de grame de zahar.

Inlocuieste granola cu un bol de fulgi de ovaz peste care sa adaugi cateva nuci si felii de fructe, proaspete sau uscate si vei obtine in felul acesta un mic dejun plin de nutrienti si satios care ar trebui sa tina foamea departe pana la orele pranzului.

2. Siropul de agave

Siropul de agave este considerat ca o alternativa sanatoasa pentru zahar datorita indicelui glicemic scazut si este folosit de obicei ca inlocuitor pentru miere sau zahar. Dar, de fapt, o lingura de sirop de agave contine 60 de calorii si cu 80-90% mai multa fructoza decat aceeasi cantitate de zahar alb.

Desi fructoza se intalneste in mod natural in fructe si legume, consumul excesiv al acestui zahar poate cauza rezistenta la insulina, ceea ce conduce la obezitate si la cresterea nivelului colesterolului “rau” din sange.

3. Sucurile presate la rece

Prin stroarcere se irosesc toate fibrele, vitaminele, mineralele si nutrientii pe care ii contine fructul intreg. Fructoza prezenta in mod natural in fruct va determina o crestere a nivelului glicemiei din sange, din cauza absentei fibrelor.

Fibrele sunt carbohidrati complecsi pe care organismul nu-i poate descompune sau absorbi si, de aceea, asigura o senzatie indelungata de satietate si reduc nivelul glicemiei din sange. In loc sa consumi un suc, alege un smoothie care este alternativa de a asimila toti nutrientii din fructe si legume.

4. Bolurile cu smoothie de pe Instagram

Un bol cu smoothie pe care-l cumperi de la magazine sau de la cafenea poate contine suc de fructe, piure de fructe si iaurt indulcit, ceea ce inseamna aproape 500 de calorii si 67 de grame de zahar. Dar daca echilibrezi acest bol cu fructe si legume proaspete, un smoothie poate sa devina o sursa excelenta de nutrienti.

Iar daca adaugi o cantitate mica de proteine (din nuci si seminte) vei reduce semnificativ nivelul de glicemie din sange. Astfel se va reduce si secretia de insulina, cunoscuta si sub numele de hormonul care depoziteaza grasimea.

Foto: Instagram – Negin Mirsalehi