Probioticele te ajuta sa slabesti? Ce spun specialistii

Denisa Toma1
De Denisa Toma
23 iul. 2019

Probioticele sunt recomandate adesea de medici pentru a regla tranzitul intestinal. Dar aceste bacterii benefice care se gasesc in suplimente alimentare si alimente fermentate te pot ajuta sa slabesti? Afla ce spun specialistii.

Ce sunt probioticele?

Probioticele sunt microorganisme vii care traiesc in mod natural in corp. „Probioticele sunt substante care stimuleaza dezvoltarea bacteriilor, in special a bacteriilor benefice, si care ajuta la mentinerea sanatatii intestinale„, declara medicul Frances Largeman-Roth pentru Womenshelthmag.com. „Un nivel echilibrat de bacterii bune din corp ajuta la reglarea greutatii si tine la distanta problemele de sanatate„, adauga medicul.

Printre alte probleme de sanatate pe care probioticele le pot tine sub control se numara sindromul colonului iritabil, dar si reactii alergice ale pielii precum dermatita atopica, raceli sau chiar depresie.

Probioticele sunt importante pentru digestie – Le gasesti in varza murata

Te pot ajuta probioticele sa slabesti?

Nimeni nu stie sigur acest lucru pentru ca studiile asupra probioticelor s-au concentrat pe imbunatatirii problemelor intestinale si a sistemului imunitar. Cele mai promitatoare rezultate referitoare la o legatura intre probiotice si slabit vin de la un studiu realizat in anul 2013 de cercetatorii britanici. Oamenii de stiinta au cercetat legatura dintre slabit si o tulpina de probiotice numita lactobacillus rhamnosus (LGG).

Studiul a urmarit 125 de barbati si femei pe durata unui program de slabit de 12 saptamani. Jumatate dintre participanti au primit suplimente cu LGG, iar cealalta jumatate a primit un placebo. La finalul studiului, femeile care au luat probiotice au slabit mai mult decat femeile care au luat placebo. Grupul cu probiotice a continuat, de asemenea, sa slabeasca si dupa incheierea cercetarii. Grupul cu placebo doar si-a mentinut greutatea.

Maioneza vegana cu probiotice

Medicul Caroline Apovian, director de nutritie si managementul greutatii din cadrul Boston Medical Center, este de parere ca diferenta dintre grupul cu probiotice si cel cu placebo din acest studiu nu este una notabila.

Nu exista o diferenta semnificativa in ceea ce priveste kilogramele pierdute intre grupul cu probiotice si cel cu placebo„, spune medicul. „Dar este o diferenta semnificativa atunci cand separam femeile din grupul probiotic.” Chiar si asa, spune medicul, femeile care au luat probiotice au slabit cu doar 1,8 kilograme mai mult decat cele care au luat placebo.

Cu toate acestea, probioticele sustin buna functionare a sistemului digestiv, ceea ce este un ajutor important atunci cand vrem sa slabim. „Bacteriile se afla in intestine si intra in contact cu alimentele pe care le mananci, influentand modul in care absorbi nutrientii”, declara medicul nutritionist Amy Gorin.

Cum poti include mai multe probiotice in alimentatia ta?

Desi poti include probiotice in dieta prin intermediul alimentatiei, cea mai simpla metoda de a adauga probiotice este prin suplimente alimentare. Dar cu toate acestea, desi sunt considerate sigure, suplimentele alimentare cu probiotice pot cauza initial dereglari ale tranzitului intestinal, balonare si gaze. De aceea ar trebui sa ceri sfatul medicului tau inainte de a lua orice tip de suplimente.

Este intotdeauna mai bine sa incluzi mai multe probiotice prin alimentatie decat prin suplimente. „Le recomand intotdeauna oamenilor sa consume alimente bogate in probiotice”, spune Dr. Gorin. In acest fel ii asiguri organismului si alti nutrienti, in afara de beneficiile probioticelor, mai spune medicul.

Kimchi – preparatul coreean care stimuleaza imunitatea si metabolismul

Cele mai multe alimente care contin probiotice sunt alimente sanatoase, care nu au efecte negative asupra sanatatii. Iata cateva astfel de alimente bogate in probiotice:

Iaurt

Produsele lactate fermentate, precum iaurtul, chefirul sau laptele batut contin probiotice de tip lactobacillus. Dar nu toate tipurile de iaurt contin probiotice, de aceea este important sa citesti eticheta produselor. Chefirul este una dintre cele mai bune variante. Poate fi baut si contine numeroase bacterii benefice pentru sistemul digestiv.

Varza murata

La fel ca iaurtul sau chefirul, legumele fermentate, in special varza murata, sunt moduri excelente de a adauga mai multe probiotice in alimentatia ta. Dar este important sa alegi muraturi sau varza murata care nu au fost pasteurizate. Prin pasteurizare sunt distruse bacteriile care pot duce la alterarea alimentelor, dar si bacteriile bune, asa cum sunt probioticele. Cele mai bune variante sunt cele facute in casa, fara conservanti sau alte tipuri de aditivi.

Branza fermentata

Branza poate ca nu se afla pe primul loc in topul alimentelor bogate in probiotice, dar se pare ca anumite tipuri de branza fermentata contin bacterii care produc acid lactic si care au efect probiotic. Printre aceste tipuri de branza se numara Gouda, cheddar, branza elvetiana, branza de burduf etc.

Otetul de mere

Otetul de mere are numeroase beneficii pentru sanatate. Dar acesta contine si probiotice care iti sustin sanatatea sistemului digestiv. Adauga otetul de mere in salate, in locul dressingurilor care contin multe calorii.

Foto: Shutterstock.com