3 riscuri serioase pe care le aduce grasimea de pe abdomen si cum sa scapi de ea eficient

Avatar1
De Irina Constantin
22 mart. 2021

Grasimea de pe abdomen nu te incomodeaza doar din punct de vedere estetic, ci mai ales din perspectiva riscurilor de imbolnavire pe care le aduce cu sine.

Multe dintre noi isi privesc cu dezamagire abdomenul, atunci cand acesta nu este plat si tonifiat, ci inconjurat de grasime pe care o considera urata, respingatoare si foarte dificil de eliminat.

Totusi, nu aspectul fizic este principala problema. Grasimea de pe abdomen vine la pachet cu riscuri destul de mari pentru starea generala de sanatate, in special in cazul femeilor.

Iata 3 dintre cele mai mari riscuri aduse de grasimea de pe abdomen!

1. Creste riscul de aparitie a diabetului

Cand esti tanara si sanatoasa, fara simptome care ar putea anunta o afectiune serioasa, ignori avertismente precum cele legate de diabet. In fond, nu mananci chiar atat de multe dulciuri si doar esti putin supraponderala, nu- i asa?

Ei, bine, grasimea care se dezvolta in mod special pe abdomen a fost asociata de mai multe ori cu riscul crescut de diabet tip 2. Asadar, daca observi ca, atunci cand te ingrasi, majoritatea surplusului se depoziteaza in zona abdomenului, incearca sa slabesti pana ajungi la greutatea ta normala si sanatoasa.

2. Te predispune la boli ale inimii

Grasimea de pe abdomen nu este doar tesut adipos aflat imediat sub piele. Grasimea se poate depune si in straturile mai adanci, respectiv in jurul organelor interne.

Studiile arata ca femeile cu mai multa grasime in jurul taliei au un risc crescut de dezvoltare a afectiunilor cardivasculare si prezinta sanse mari mari de deces in urma bolilor de inima, mai mult decat barbatii.

3. Creste riscul de dezvoltare a anumitor forme de cancer

Grasimea de pe abdomen si, in general, supraponderabilitatea si obezitatea reprezinta riscuri serioase pentru sanatate. Un corp cu prea multe kilograme in plus are riscuri mai mari de a dezvolta diverse tipuri de cancer.

De exemplu, femeile cu grasime acumulata in jurul taliei pot avea sanse mai mari sa fie diagnosticate cu cancer mamar sau ovarian.

Cum scapi de grasimea de pe abdomen?

1. Fa mai multa miscare

Un stil de viata activ te poate ajuta enorm sa diminuezi grasimea de pe abdomen si nu numai. Daca nu ai motivatia necesara pentru a merge la sala sau pentru a alerga in parc, poti incepe printr-un program special de fitness dedicat zonei abdomenului. Body Blitz te va ajuta sa vezi rezultate rapide, care te vor ambitiona sa continui sa faci miscare.

Beneficii ale programului

• Arzi calorii si-ti accelerezi metabolismul
• Te mentii in forma
• Scapi de centimetrii in plus din zona mediana a corpului
• Iti recapeti energia si flexibilitatea
• Iti tonifici posteriorul
• Ai un tonus muscular imbunatatit
• Inveti sa executi corect exercitiile
• Te bucuri de structura unui program complet de sport

La achizitionarea programului primesti si un ebook cu tips & tricks pentru abdomen plat de la Andreea (+ retete delicioase) si o meditatie ghidata de scanare a corpului, care te ajuta sa te relaxezi si sa scapi de tensiunea din corp.

2. Fii mai atenta la alimentatia ta

Nu poti scapa complet de grasimea din jurul taliei fara o alimentatie corecta. Pentru inceput, incearca sa reduci semnificativ consumul de sucuri dulci si carbogazoase, dulciuri si patiserie. Apoi, redu cantitatea de carbohidrati si creste cantitatea de fructe si legume proaspete.

Nu numai ca vei reusi sa slabesti sanatos, dar te vei simti mult mai usoara, mai energica si mai fericita!

3. Dormi suficient si gestioneaza-ti stresul

Ritmul circadian are multe de spus cand vine vorba atat despre silueta, cat si despre sanatate. Daca te culci la ore tarzii, te trezesti devreme si nu pui pret pe rutina ta de somn, vei fi mult mai tentata sa mananci dulciuri si fast food. In plus, vei fi mai sedentara si, prin urmare, te vei ingrasa din ce in ce mai mult.

In schimb, daca te vei odihni bine si vei fi relaxata, nivelul de cortizol va scadea, iar tu vei fi mai activa si vei putea face alegeri alimentare corecte.

Foto: Getty Images.