Specialistii in nutritie iti spun ce ingrediente pretioase adauga zilnic in cafeaua lor si de ce

Avatar1
De Irina Constantin
22 mart. 2021

Cafeaua este delicioasa si benefica pe cont propriu, dar cine spune ca nu ii poti face un upgrade?

Cafeaua face parte din ritualul matinal al milioane de oameni din intreaga lume. Daca si tu obisnuiesti sa savurezi o ceasca fierbinte in fiecare dimineata, poate vrei sa afli despre cateva ingrediente benefice de pus in cafea.

O serie de nutritionisti, terapeuti, instructori de fitness si yoga iti dezvaluie ce alimente sau condimente adauga in cana zilnica de cafea, pentru a obtine un plus de nutrienti.

Iata ce ingrediente benefice de pus in cafea folosesc specialistii in nutritie si wellness!

 Scortisoara

De departe, cel mai frecvent intalnit ingredient in cafelele expertilor este scortisoara. Aceasta are proprietati antioxidante foarte puternice, este un antiinflamator natural si are efect anti-diabetic, scazand nivelul zaharului din sange.

3 idei preconcepute care te tin departe de a avea un abdomen plat si tonifiat

Medicul Robin Berzin o adauga in espresso alaturi de putin ulei de cocos, iar terapeutul pentru femei Valerie Agyeman o combina cu lapte de migdale si putina miere. Valerie spune ca este un mix delicios, sanatos, care iti va pune instant zambetul pe buze, inca de la prima ora a diminetii.

Un mix de ingrediente adaptogene (maca, reishi, ashwagandha)

Plantele, radacinile si pudrele adaptogene fac exact ceea ce sugereaza numele: ajuta corpul sa se adapteze eficient la factori externi, precum stresul, poluarea si substantele toxice din produse si din atmosfera. Prin urmare, organismul este sprijinit si se poate echilibra mai usor, mai ales intr-o lume plina de stimuli externi stresanti si factori poluanti prezenti la tot pasul.

Cele mai celebre ingrediente adaptogene folosite in cafea sunt maca, ashwagandha si reishi. Maca ajuta la pastrarea echilibrului hormonal si sustine fertilitatea si libidoul.

Reishi este o ciuperca asiatica, faimoasa pentru proprietatile ei anti-cancer, precum si pentru rolul ei in imbunatatirea imunitatii. Nu in cele din urma, ashwagandha lupta impotriva oboselii cronice si a depresiei, scazand nivelurile de cortizol si ajutandu-te sa lupti impotriva stresului.

Colagen

Carly Mentlik, terapeut si consilier medical, adauga in cafeaua ei o pudra proteica imbogatita cu colagen, care contribuie la aspectul tanar pielii, dar si la sanatatea oaselor. In plus, ea mentioneaza ca e foarte importanta si cana in care prepara cafeaua. Aceasta trebuie sa o inspire sau sa aiba o valoare sentimentala puternica.

Esti anxioasa cand te trezesti? 5 moduri de a reduce stresul de dimineata, pentru a incepe ziua cu dreptul

Ulei MCT

Doctorul Robin Berzin adauga in cafea, pe langa scortisoara, si putin ulei MCT extras din nuca de cocos. Acest tip de ulei contine trigliceride cu lant mediu, fiind o grasime extrem de sanatoasa si foarte usor de digerat. Multi sportivi folosesc acest tip de ulei pentru efectul sau termogenic, ce ajuta la arderea mai rapida a caloriilor.

Ulei CBD

Un alt ingredient intalnit in cafelele expertilor in wellness este si uleiul CBD. Acesta se extrage din planta de canepa, insa neavand proprietati psihoactive. In schimb, uleiul CBD este un celebru remediu natural pentru anxietate, insomnii, depresie sau dureri cronice. Jessica Rihal, terapeut si instructor de yoga, foloseste uleiul in cafea, alaturi de maca si reishi.

Foto: Unsplash.com.