Studiile confirma: aceste 5 diete eficiente functioneaza pentru oricine!

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
13 nov. 2019

Este foarte greu sa gasesti o dieta care functioneaza si sa o poti urma pe termen lung. Expertii sustin ca aceste 5 diete eficiente sunt bune pentru orice tip de silueta sau metabolism.

In primul rand, aceste diete sunt benefice pentru sanatate. Nu numai ca s-a demonstrat ca dau rezultate, ci sunt bune si pentru ca pot sa fie urmate pe termen lung fara sa-ti afecteze sanatatea. In timp ce dietele foarte restrictive pot sa fie doar de durata scurta, exista si unele diete sanatoase pe care te poti baza atunci cand vrei sa-ti schimbi stilul de viata si de alimentatie. 

1. Dieta low-carb, insa cu alimente integrale si sanatoase

Aceasta dieta saraca in calorii, insa bogata in alimente integrale si sanatoase, s-a dovedit a fi una dintre cele 5 diete eficiente pentru cei care vor sa slabeasca, sa fie mai sanatosi si sa aiba un risc mai mic de imbolnavire.

6 greseli zilnice prin care iti sabotezi dieta

De asemenea, este o dieta flexibila care iti permite sa consumi carbohidrati buni cu moderatie. Daca vrei sa urmezi aceasta dieta trebuie sa te bazezi pe: legume, frunze verzi, carne slaba, peste, oua, fructe, lactate integrale, oleaginoase si grasimi bune. Trebuie sa eviti consumul de amidonoase, produse din grau, zaharuri, lactate low-fat si alimente procesate. 

Principiul de baza este sa consumi in mare parte carne, peste, oua, legume, fructe, nuci, seminte, lactate integrale, grasimi bune.

2. Dieta mediteraneana

Stii deja ca aceasta dieta este considerata una dintre cele mai sanatoase. A fost indelung studiata si este benefica in special pentru preventia bolilor cardiovasculare, dupa cum sustin specialistii. 

Include in meniul tau multe legume, fructe, peste, pui, cereale integrale, leguminoase, produse lactate, nuci si seminte, cartofi, cartofi dulci, fructe de mare, oua si grasimi sanatoase, cum ar fi uleiul de masline extravirgin si avocado.  

Trebuie sa eviti: sucurile carbogazoase si dulciurile din comert, cerealele rafinate, grasimile trans din margarina si produse procesate, uleiurile rafinate, carnea procesata si produsele low-fat. 

Principiul de baza este sa consumi in mare parte legume, fructe, cartofi, cereale integrale, ierburi aromatice, condimente, peste, fructe de mare si ulei de masline. Ouale, puiul, branza si iaurtul trebuie consumate cu moderatie, iar carnea rosie foarte rar. 

3. Dieta Paleo

Este foarte populara si a fost inclusa de specialisti intre cele cinci diete eficiente pe care te poti baza cand vrei sa slabesti si sa-ti schimbi stilul de alimentatie. Putem sa spunem chiar ca este cea mai apreciata dieta la acest moment. 

Cum a slabit Adele: Dieta si exercitiile pe care le-a urmat vedeta

Trebuie sa consumi carne, peste, fructe de mare, oua, legume, fructe, amidonoase, nuci, seminte, grasimi sanatoase, condimente. 

Trebuie sa eviti dulciurile din comert cu zahar rafinat, cerealele (grau, orz, ovaz), leguminoasele (lintea, fasolea boabe), lactatele, unele uleiuri (de floarea-soarelui, de soia, porumb), grasimile trans din margarina si alimente procesate, indulcitorii artificiali si produsele procesate low-fat. 

4. Dieta vegana

O alta dieta eficienta care a devenit foarte populara in ultimii ani este dieta vegana. Este utila atat pentru slabit, cat si pentru imbunatatirea starii de sanatate si un control bun al nivelului de zahar din sange. 

Dieta vegana presupune sa elimini orice produs de origine animala, astfel ca nu vei consuma deloc lactate, carne, peste, fructe de mare, oua, miere de albine, polen si nici derivate cum ar fi caseina, lactoza sau zerul. 

Poti sa consumi tofu, legume, nuci, seminte, unturi din nuci, spirulina, chlorella, drojdie inactiva, cereale integrale, quinoa, legume fermentate, vlastari si fructe. 

5. Dieta fara gluten

Este foarte importanta pentru persoanele care sufera de intoleranta la gluten si le poate imbunatati semnificativ starea de sanatate. Dieta fara gluten a devenit destul de apreciata in toata lumea si presupune sa elimini glutenul, o proteina care se regaseste in grau, secara si orz. 

Zaharul brun este tot zahar: 5 alternative sanatoase pentru o dieta sugar free

Trebuie sa eviti toate produsele din faina de grau, spelta, kamut, grisul, orzul, secara. 

Poti sa consumi carne, peste, oua, lactate simple, fructe, legume, quinoa, orez integral, hrisca, tapioca, porumb, mei, amarant, ovaz fara gluten, amidonoase, nuci/seminte, uleiuri bune, unt, ierburi aromatice si condimente, majoritatea bauturilor (exceptand berea).

Foto: Getty Images.