3 suplimente nutritive pe care orice femeie ar trebui sa se bazeze

Maria Constantin1
De Maria Constantin
13 dec. 2019

Daca alimentatia nu asigura nutrientii necesari, suplimentele completeaza carentele. Exista trei vitamine importante pe care orice femeie trebuie sa le consume in mod regulat.

Suplimentele sunt cea mai misterioasa parte a unei diete sanatoase. Sunt atat de multe si este greu sa-ti dai seama ce poti sa folosesti. Ulei de peste, zinc, magneziu, potasiu… cum poti sa stii ce anume iti trebuie si ce nu merita sa consumi? Pentru ca, in fond, suplimentele nu-s chiar ieftine, remarca Well+Good.

Cel mai bun mod de a intelege ce trebuie sa folosesti este, desigur, sa vorbesti cu medicul tau de familie. Dupa o consultatie si un set de analize, acesta iti va recomanda nutrientii care sa acopere carentele constatate.

Dar, in general, exista trei vitamine importante pe care orice femeie ar trebuie sa le consume in mod regulat, arata dieteticiana Tracy Lockwood Beckerman in ultimul episod al podcastului „You Versus Food”. Acestea sunt calciul, vitamina D si fierul.

De ce ai nevoie de aceste 3 vitamine?

Beckerman spune ca vitamina D inlesneste absorbtia calciului si, totodata, joaca un rol-cheie in sanatatea creierului si in cea a fertilitatii. Calciul pastreaza oasele puternice si ajuta tiroida, responsabila cu reglarea ciclului menstrual.

Suplimentele de vitamine si minerale care iti accelereaza metabolismul

Cat despre fier, lipsa acestuia se manifesta prin oboseala resimtita in timpul menstruatiei. Mai simplu spus, fierul furnizeaza energie si ajuta la distribuirea oxigenului in corp. Daca esti vegana sau vegetariana, trebuie sa te asiguri ca ai suficient fier in alimentatie, pentru ca acest element e mai greu de procurat doar din surse vegetale, arata Tracy Beckerman.

Sursele naturale de vitamina D, calciu si fier

Dar daca vrei sa iei aceste vitamine fara sa apelezi la suplimente? In inregistrarea video de pe YouTube, Beckerman prezinta principalele surse naturale ale acestor elemente: vitamina D o obtii din somon, oua, iaurt, ciuperci si din expunerea la soare, cel putin cate 15 minute pe zi. Calciul il iei din iaurt, branza, tofu si broccoli, iar fierul din carne rosie si crustacee, dar si din surse vegetale, precum fasolea, spanacul si din semintele de dovleac si de floarea soarelui.

Pe langa aceste trei elemente vitale, trebuie sa ai si un nivel bun de vitamina C. O poti procura din ardei iute, portocale, kale, capsune si cartofi dulci.

Suplimente nutritionale pe care nu e bine sa le iei fara reteta

Ideal ar fi sa-ti asiguri necesarul de nutrienti doar din alimentatie. Dar oameni suntem, si sa mananci o varietate mare de produse sanatoase e mai usor de zis decat de facut, noteaza Well+Good. „Desi este indicat sa incerci in fiecare zi sa ai o dieta echilibrata, e o idee buna pentru femei sa ia multivitamine in fiecare zi pentru a fi sigure ca au consumul necesar de macro si micronutrienti”, explica Tracy Beckerman.

Foto: Getty Images.