5 trucuri de alimentatie care te ajuta sa previi una dintre cele mai grave afectiuni la nivel global

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
29 nov. 2018

Bolile cardiace afecteaza aproape 35% din populatia Pamantului si provoaca mai mult de 50% din decesele inregistrate in intreaga lume.

Se spune ca daca mananci un mar in fiecare zi nu te vei imbolnavi. Nu stim daca e adevarat sau nu, dar iti putem spune care sunt cele mai bune strategii de alimentatie pentru a-ti pastra inima sanatoasa.

Cheia este un regim alimentar sanatos, evitarea consumului de alcool si tutun si miscarea fizica. Dintre acesti factori, alimentatia joaca un rol foarte important, pentru ca asigura nutrientii necesari functionarii corecte a inimii si a intregului organism. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa incluzi in meniul tau zilnic o serie de alimente care te pot ajuta sa mentii pe termen indelungat sanatatea inimii.

1. Combina fructele si legumele.

Cu cat consumi mai multe fructe si legume, cu atat mai mare va fi aportul de nutrienti si vitamine, iar celulelele organismului vor fi mai sanatoase. Bananele, spanacul, broccoli, cartofii dulci si castravetii au un continut ridicat de potasiu, iar o dieta bogata in potasiu contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale normale si reduce riscul de a dezvolta afectiuni cardiace. Incearca sa consumi macar cateva felii dintr-un fruct si 2-3 portii de legume in fiecare zi.

2. Adauga o mana de nuci in cerealele de dimineata.

Nucile sunt o sursa excelenta de grasimi esentiale, avand un continut ridicat de acizi grasi Omega-3. NU trebuie sa exagerezi, o mana de nuci pe zi este suficienta pentru a contribui la sanatatea arterelor si pentru reglarea nivelului grasimilor din sange.

3. Nu uita sa consumi fibre!

Reducand consumul de carbohidrati este foarte probabil sa te confrunti si cu o scadere a nivelului de fibre. Fibrele au un rol foarte important, ele contribuind la reglarea nivelului de grasimi din sange. Fibrele solubile, in special cele din ovaz, fasole si fructe contribuie la reducerea nivelului “colesterolului rau” din fluxul sanguin. Pentru a imbunatati sanatatea inimii este important sa consumi cereale integrale, legume si fructe zilnic.

4. Consuma grasimile naturale.

Atunci cand aportul zilnic de grasimi provine din ulei de masline de calitate, nuci, seminte si avocado, si daca eviti grasimile saturate din alimentele prajite sau de de tip fast-food, vei avea parte de un echilibru corect al grasimilor din organism. Este o metoda naturala de a reduce nivelul inflamatiilor din organism si de a diminua riscul aparitiei afectiunilor cardiovasculare.

5. Mananca peste!

Foarte putini oameni consuma in mod obisnuit carne de peste. Pestele are un continut ridicat de acizi grasi Omega-3, esentiali pentru buna functionare a sistemului cardiovascular. Somonul, tonul si sardinele contin cea mai mare cantitate de acizi grasi Omega-3. Incearca sa consumi peste in mod regulat, macar o data pe saptamana.

Foto: Shutterstock.com