4 trucuri simple care te pot ajuta sa obtii abdomen plat pana la vara

Teodora Tirca1
De Teodora Tirca
6 apr. 2021

Nu-ti voi recomanda sa mananci numai salate. Desi nu te gandesti la asta, calatoria spre un abdomen plat si tonifiat poate fi distractiva.

Vara e aproape si probabil ca iti doresti sa arati cat mai bine. Chiar daca n-ai facut prea multa miscare in sezonul rece si poate te-ai „scaldat” un pic cam mult in placerile vinovate, inca mai ai timp sa-ti tonifiezi corpul si, in primul rand, sa te simti mai bine.

Nu are rost sa te apuci de o dieta stricta cu care sa dai jos 7 kilograme in timp record, doar pentru a le pune la loc. Scopul este sa-ti creezi un stil de viata sanatos, corespunzator nevoilor tale, pe care sa-l poti respecta in fiecare zi, fara prea mari eforturi. Iata cateva trucuri simple care te ajuta sa intri in forma pana la vara:

1. Introdu cate un superaliment in dieta ta

Dr. Mike Hyman spune ca nu e nevoie sa elimini dintr-odata mancarurile care iti plac, cu scopul de a slabi, ci sa introduci in fiecare zi un superaliment care sa contribuie la crearea unei diete sanatoase. Cele pe care el le recomanda sunt ceaiul verde, somonul salbatic, ansoa, carne din surse ecologice, fructe de padure, iaurt de capra, avocado, broccoli, orez integral.

Pe masura ce introduci in dieta alimente sanatoase, care iti ofera o doza completa de nutrienti, vei pofti din ce in ce mai putin la junk food.

3 idei preconcepute care te tin departe de a avea un abdomen plat si tonifiat

2. Distrage-ti atentia de la „pofte” nesanatoase

Un abdomen plat si tonifiat se obtine printr-o dieta sanatoasa si miscare. Atunci cand ai tendinta sa „ciugulesti” fursecuri, chips-uri si alte alimente daunatoare pe parcursul zilei, Hyman recomanda sa faci o plimbare de 20 de minute (sau mai mult) prin cartierul tau. Aceasta strategie iti va distrage atentia de la obiceiurile nesanatoase, iti va pune in miscare metabolismul si digestia si te va ajuta sa arzi grasimi, mai ales daca mergi mai repede decat de obicei.

In cazul in care esti pregatita sa treci la nivelul urmator si sa urmezi o rutina structurata pentru tonifierea abdomenului si nu numai, iti recomand programul Body Blitz, creat de Andreea Raicu impreuna cu Florin Cujba, antrenorul ei personal.

Beneficii ale programului

• Arzi calorii si-ti accelerezi metabolismul
• Te mentii in forma
• Scapi de centimetrii in plus din zona mediana a corpului
• Iti recapeti energia si flexibilitatea
• Iti tonifici posteriorul
• Ai un tonus muscular imbunatatit
• Inveti sa executi corect exercitiile
• Te bucuri de structura unui program complet de sport

La achizitionarea programului primesti si un ebook cu tips & tricks pentru abdomen plat de la Andreea (+ retete delicioase) si o meditatie ghidata de scanare a corpului, care te ajuta sa te relaxezi si sa scapi de tensiunea din corp.

3. Rezerva-ti timp pentru relaxare

Ne-am obisnuit sa traim in viteza si agitatie, uneori nici nu ne mai dam seama ca viata nu este despre a alerga continuu, a avea dreptate si a obtine cat mai multe lucruri materiale. S-a demonstrat ca nivelurile crescute de cortizol (hormonul stresului) incurajeaza depozitarea grasimii in jurul taliei, ducand la acei „colacei” de care toata lumea vrea sa scape.

Asadar, relaxarea e esentiala in calatoria ta catre un abdomen plat. Fa un scop din a petrece cat mai multe momente in care te simti pur si simplu bine. Incurajeaza-ti creierul sa savureze aceste momente si sa le caute cat mai des, fie ca e vorba de timp petrecut in natura, citit, o pauza de cafea pe terasa, gatitul alaturi de partener sau de cea mai buna prietena. In mod suprinzator, activitatile care ne dau o stare de bine, ne ajuta sa avem un metabolism alert si, deci, un abdomen mai plat.

Nu uita sa dormi 7-8 ore pe noapte, pentru ca si odihna e importanta pentru a mentine nivelul cortizolului in limite normale.

3 idei de mic dejun sarat, rapid, sanatos si cald: Te ajuta sa economisesti timp dimineata

4. Mananca mai multe grasimi sanatoase

Inlocuieste dulciurile si burgerii cu grasimi sanatoase, precum nuci pecan, somon, avocado, ulei de masline, unturi de arahide sau de migdale. Acestea nu sunt doar delicioase, ci si extrem de benefice pentru creier si intregul organism. Contribuie, ca si proteinele, la cresterea masei musculare, lucru ce te ajuta sa arzi mai multe calorii, chiar si atunci cand dormi.

In plus, grasimile sanatoase te mentin satula mai mult timp si iti taie pofta de zahar.

Foto: Instagram/@samiclarke