Un medic a dezvaluit reteta care te ajuta sa traiesti mai mult

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
24 sept. 2019

Cele mai importante vitamine si minerale pentru longevitate!

Nutrientii se gasesc in toate alimentele noastre, incepand cu carnea si terminand cu macaroanele sau broccoli. Daca oamenii ar urma sfatul ”de aur” de a face abuz de verdeturi si de a consuma cat mai putin zahar, sanatatea lor s-ar imbunatati considerabil.

Daca organismul nu are nutrientii necesari, el se concentreaza pe supravietuire, nu mai are timp de transformare, de a se face din ce in ce mai bun.

Dr. Bruce Ames, om de stiinta, a identificat 36 de nutrienti care iti asigura longevitatea, scrie DailyMail.

Potrivit unui studiu condus de dr. Ames, s-au aflat cateva lucruri esentiale

Cand discutam de sanatate pe termen lung, cel mai important lucru este dieta. Si anume, asa cum am invatat din copilarie, este vital sa mancam zilnic legume verzi, fructe si sa renuntam la sucurile carbogazoase sau la alimentele bombe calorice cu calorii goale, fara niciun nutrient.

Medicul a publicat lista cu nutrientii cei mai importanti intr-un articol al Academiei de Stiinte.

Dr. Ames trage semnalul de alarma in legatura cu deficitul unei vitamine foarte importante, vitamina D, care lipseste unui procent ingrijorator de oameni: 70%, iar 60% dintre americani au carenta de vitamina E, asta in ciuda faptului ca vitamina D este esentiala pentru sanatatea oaselor, a inimii si a creierului, iar vitamina E protejeaza impotriva deteriorarii pielii si a ochilor.

Carentele nu pun in pericol vietile oamenilor, dar acestia vor avea o sanatate precara, iar asta le va rapi cativa ani din viata. Altfel spus, daca avem grija sa nu avem deficiente majore, e posibil sa traim mai mult.

Aceasta este lista cu cele mai importante vitamine:

Vitamina A: Protejeaza impotriva orbirii, a anumitor cancere, acnee si osteoporoza.

Se gaseste in: ficat, uleiuri de peste, oua, lapte, in legume de culoare portocalie, cum ar fi morcovii sau cartofii dulci.

Vitamina B1 (Tiamina)

Previne: Bolile de inima, musculare si nervoase

Se gaseste in: Carne de vita, ficat, nuci, ovaz, portocale, oua, seminte, mazare.

Vitamina B2 (riboflavina)

Previne: Cataracta, bolile de inima si migrenele

Se gaseste in: Carne rosie, migdale, lactate, oua, peste, legume cu frunze verzi, cum ar fi kale sau spanac.

Vitamina B6

Previne: Bolile cardiace, atacul vascular cerebral, boala Alzheimer

Se gaseste in: Carne de porc si de pui, peste, paine, oua si legume

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com.