cum sa dormi in avion

O veste buna: ti-ai rezervat o vacanta de vis peste mari si tari. Vestea proasta: vei suferi ingrozitor pe tot parcursul unui zbor lung, de peste 10 ore, in timpul caruia vei fi nevoita chiar si sa dormi in avion.

In timp ce cativa oameni sunt norocosi si pot adormi cu usurinta chiar dupa decolare, pentru cei mai multi dintre noi, somnul in timpul zborului este o lupta. Iar o noapte pierduta inseamna multa oboseala atunci cand ajungi in sfarsit in vacanta.

Dincolo de sfaturile pe care probabil deja le stii (cumpararea unor dopuri de urechi si a unei perne, alegerea unor haine confortabile) sunt si alte modalitati prin care te poti odihni mai bine. Iar noi le-am descoperit intr-un articol de pe greatist.com.

6 secrete ca sa dormi mai bine in avion

Ia-ti un loc la fereastra

In cazul in care-ti poti rezerva un loc la fereastra, pentru a-ti odihni capul pe peretele avionului, fa asta. Este mult mai usor decat sa incerci sa adormi cu perna in jurul gatului in timp ce stai intr-o pozitie verticala. Bonus: poti controla, de asemenea, expunerea la lumina. De asemenea, asigura-te ca ai loc pentru picioare. Este mult mai bine daca ai o singura problema, ca nu stai intr-o pozitie perfect orizontala cum esti obisnuita, decat daca in plus stai si ghemuita.

Inconjoara-te cu elemente care-ti garanteaza confortul

Iti amintesti de ursul de plus din copilarie? Gandeste-te la el si gaseste o versiune a lui pentru adulti. Un sal, o pereche de sosete si muzica preferata te pot ajuta sa te relaxezi cand vrei sa dormi in avion.

Lasa-te putin pe spate

Stim ca nu-ti poti culca foarte mult scaunul pentru ca exista persoane in spatele tau, dar chiar si o inclinare usoara va ajuta la ameliorarea presiunii asupra coloanei vertebrale. Cu mai putina presiune pe spate, iti va fi mai usor sa adormi. Cel mai rau lucru pe care il poti face? Sa adormi aplecata in fata, fara nici un sprijin din spate. In aceasta pozitie, vei pune cea mai mare presiune asupra discurilor coloanei.

Intunericul te ajuta sa dormi mai bine

Stim cu totii ca expunerea la lumina este o idee proasta, daca incerci sa dormi. Acelasi lucru este valabil si pentru lumina produsa de ecranele televizoarelor de pe spatarele scaunelor, telefoane mobile, tablete sau laptop-uri. Ecranele electronice sunt similare cu lumina soarelui, deci, atunci cand te uiti la eleinainte de culcare, suprima eliberarea melatoninei.

Nu consuma alcool

Cu toate ca ar putea fi tentant pentru ca pana la urma esti in vacanta, bautura nu te va ajuta sa dormi linistit. Alcoolul va induce starea de somnolenta, dar te-ai putea trezi rapid cu o durere de cap si cu o sete profunda.

Nu manca prea mult

Incearca sa nu mai mananci nimic cu doua ore inainte de a adormi. Si ai mare grija ce mananci: mancatul in exces sau alimentele grase te pot face sa simti inconfortabil si-ti pot perturba somnul. Atunci cand mananci o masa copioasa (sau bogata in grasimi), inima ta are nevoie sa lucreze mai intens pentru a pompa mai mult sange la stomac si intestine.

Un alt articol care-ti face zborul mai suportabil este si: „Mergi cu avionul? Ce sa faci ca sa ai un zbor mai placut?”

Foto: iStockphoto

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!