Cum sa faci fata stresului cand simti ca o iei razna si ca toate lucrurile iti scapa de sub control: daca iti asculti corpul, daca iti identifici emotiile si daca iti controlezi gandurile poti gasi echilibrul, si sensul in viata.

Sigur, mai usor de zis decat de cat de facut. Si sigur te intrebi cum sa faci fata stresului pentru ca ai o viata ocupata, faci foarte multe lucruri si mai multe se pretind de la tine.

Iti duci copiii la gradinita sau la scoala. Parintii tai imbatranesc si au nevoie de timpul si dce atentia ta. In fiecare zi de munca trebuie sa fii la capacitate maxima. Poate ai si o colega care te saboteaza. Stresul si grijile financiare. Trebuie sa fii o iubita perfecta. Eventual sa faci cate ceva prin casa.

Si-atunci cum sa nu simti ca o iei razna? Cum sa faci fata stresului? Ei bine, am aflat cateva metode eficiente pentru a scapa de stres si de oboseala pe Your Tango.

Pentru ca indiferent de stresorii din viata ta, exista modalitati sanatoase sa raspunzi. Corpul tau, emotiile tale, gandurile tale pot fi canalizate sa te ajute sa traiesti frumos si sanatos.

Ele iti spun primele daca incerci sa faci prea multe. Daca esti dezechilibrata. Daca ai nevoie sa faci schimbari in stilul tau de viata. Gandurile, emotiile si corpul tau te ajuta sa gasesti scopul in viata. Si bucuria. Sa iti afli si sa iti urmezi pasiunile. Sa ramai curioasa, sa ramai sanatoasa.

Asta daca stii cum sa faci fata stresului si daca pastrezi toate “canalele” deschise, pentru ca viata sa curga mai usor. Descopera mai jos 9 metode prin care anxietatea si sentimentele negative te ajuta sa te trezesti la viata pe care ti-o doresti dar nu o ai inca.

Pentru ca aceste sentimente de lipsa a contolului, de derapaj emotional sunt omenesti si toti trecem prin astfel de momente. Insa putem sa trecem constient sau pe pilot-automat. Iata cum sa faci fata stresului cand simti ca nu mai poti:

  1. Asculta-ti corpul!

Corpul tau iti este prieten. Disconfortul pe care il simti este modalitatea prin care trupul tau iti capteaza atentia. Toate senzatiile – stomacul “nervos”, tensiunea in umeri, muschii relaxati, senzatia de energie, de vitalitate ce curge prin tine.

Toate sunt metode prin care corpul tau iti transmite ce e bun si ce e rau pentru el. Asculta-te si vei simti o relaxare si un sentimente de usurare cand iti asculti vocea interioara. Si asta pentru ca nu mai faci din tine propriul dusman, ci mai degraba prieten.

  1. Simte-ti inima!

Este cheia catre intimiate, catre tine si catre altii. Daca simti ca ceva e in neregula acolo, inima ta trebuie, vrea sa fie auzita.

Cand iti dai voie sa simti ceea ce simti vei fi rasplatita cu o pace interioara pe care nu o gasesti altfel. O inima ce sufera va accentua sentimentele de nebunie. Insa o inima ce sufera e primul semn ca ai nevoie sa iti asculti sufletul.

  1. Opreste-ti mintea!

Simti ca mintea ta nu se mai opreste. Ca iese de sub control? Si mintea ta trece de la o extrema la alta, cand tu treci de la o extrema la alta, in incercarea de a te proteja. Poti avea o senzatie de neliniste, de urgana pustiitor, de alerta.

Insa nu inseamna ca esti nebuna! Inseamna ca trebuie sa inveti cum sa faci fata stresului. Inseamna ca trebuie sa inveti tehnici de golire a mintii. Pentru ca ai nevoie ca ego-ul tau sa supravietuiasca, fara a te limita. Ai atatea oportunitati si sanse in viitor!

  1. Cauta ajutorul specializat

Senzatia de “ne-bine” iti spune s risti. Sa cauti noi metode de a-ti fi bine. Nu am creste niciodata emotional si spiritual daca nu am trece prin dureri sau furstrari.

In momentele cele mai stresante atunci crestem pentru ca asta en motiveaza sa cautam ajutorul de care avem nevoie. Crizele exitentiale ne imping sa riscam, sa incercam altceva pentru a ne fi mai bine.

  1. Fii atenta la muschii tai

Muschii tai iti spun daca esti fericit, relaxat, suparat, furios, frustrat. DE cele mai multe ori sunt mai sinceri decat ce ne spune mintea noastra.

  1. Cum sa faci fata stresului: dormi suficient!

Noptile fara somn nu sunt placute, mai ales cateva la rand. Se intampla asta atunci cand subconstientul tau incearca sa controleze totul in viata ta. Adevarul este ca exista atatea lucruri pe care nu le poti controla.

Si trebuie sa inveti cum sa faci fata stresului invatand diferentele dintre ce poti schimba si ce nu sta in puterea ta. Cu cat vei dormi mai putin cu atat vei simti ca o iei razna. Si invers. Insomniile repetate sunt felul in care tu cel din interior iti spui ca ai nevoie de echilibru.

  1. Tu esti prioritatea ta no.1

Iti vine greu sa te dai jos din pat? Trupul tau tanjeste dupa somn. Si altceva ce-si mai doreste? E necesar sa faci sport? Sa mananci sanatos? Sa mergi intr-o vacanta? Sa iei o pauza?

Coprul tau iti spune ca ai grija de tine. Ai mers la doctor in ultimul timp? Fii atenta la ce iti vorbeste corpul tau! Ai pe cineva in interior care iti furnizeaza informatii pretioase daca stii sa asculti.

  1. Aminteste-ti ca nu esti niciodata singura

Uneori te simti prea rusinata sa fii printre oameni: prieteni ori familie. Pentru ca te ingrijorteaza ca cei din jurul tau te vor judeca si te vor cataloga drept nebuna. Respira adanc. Vestea buna e ca nu esti mai nebuna ca altii!

O parte din a fi om inseamna ca facem presupunerea ca nimeni nu poate intelege prin ce trecem. Adevarul insa este ca nu suntem singuri. Altii au suferit la fel ca noi. Si adevaratii tai prieteni te vor accepta asa cum esti.

  1. Iubeste-te si accepta si asa “razna”!

Sincer, daca ai fi nebuna nu ti-ai da seama de asta. Esti doar om. Om cu multe posibilitati de a trai frumos si a experimenta viata. Fii recunoscatoare pentru intelepciunea corpului tau, a emotiilor tale si a gandurilor tale.

Aceasta intelepciune te invata cum sa faci fata stresului. Cum sa navighezi printre obstacole. Cum sa fii mai sanatoasa si mai fericita. Asculta-te, iubeste-te, respecta-te, onoreaza-te!

E minunat ca te asculti. Nu are de ce sa iti fie rusine. Daca nu ai simti asta ar trebui sa te ingrijorezi. Esti o fiinta umana pe drumul ei. Catre o viata implinita, catre vindecare.

Atunci cand cele trei canale sunt deschise: corpul, mintea si sufletul – ai tot ce iti trebuie pentru a-ti crea lumea. Tot ce simtim si gandim sunt semne ca facem bine sau nu. Anxietatea e un ghiont ca trebuie sa traiesti constient, prezent, atenta la tine. Sentimentele de deraiere sunt un semn ca esti in viata si ca subconstientul tau vrea sa te trezeasca sa iti schimbi parcursul.

Da-ti voie sa inveti cum sa faci fata stresului. Da-ti voie sa simti tot ce simti. Fie si sentimentele negative. Din ele cresti. Din ele renasti. Sigur, transformarea este in timp, deci da-ti voie sa ai rabdare cu tine si sa te ierti. Va merita efortul. Vei gasi pacea interioara. Vei gasi totul.

Citeste si: Cum se simte un atac de panica: ce spune printul Harry despre anxietate

Foto: Gulliver