Daca iti doresti foarte mult sa fii in forma si faci miscare regulat, ai grija! Exista obiceiuri care-ti anuleaza efortul depus. Afla ce sa faci cand mergi la sala!

Cateodata este posibil ca efortul pe care il depui la sala, aerobic sau orice forma de miscare sa fie degeaba. Mindbodygreen.com te indeamna sa renunti la aceste obiceiuri care minimizeaza efectele unui antrenament bun. Fii maxim de eficienta! Iata ce sa nu faci cand mergi la sala:

Ce sa nu faci cand mergi la sala – 8 obiceiuri care-ti anuleaza eficienta la sala

1. Sa mananci o masa intreaga inainte de sala. Intr-adevar, asa primesti energie pentru a rezista. Dar daca mananci prea mult, poti avea parte de crampe si greata, nu de senzatia de bine de dupa o sesiune intensiva de miscare. Cel mai bine e sa mananci o gustare sanatoasa, nuci, fructe sau iaurt, cu 45 de minute inainte de sala.

2. Sa iei pauze lungi intre seturi de exercitii. Pauzele in care vorbesti la telefon sau cu prietenii racesc corpul. Acest lucru inseamna ca urmatorul set va fi mult mai greu de executat. Ia-ti pauze de maxim 1-2 minute.

Ce sa nu faci cand mergi la sala – Nu intra in rutina!

3. Sa nu ai niciun plan. Daca te duci la sala fara sa ai o schema a ce urmeaza sa faci, pierzi din eficienta si din concentrare. Daca iti faci un plan clar, totul va decurge ca uns.

4. Sa intri in rutina. Atunci cand faci aceleasi exercitii iar si iar, ele devin mai putin eficiente si chiar plictisitoare. Pentru a vedea rezultate, cel mai bine este sa iti provoci corpul in continuare. Daca ai mers cu bicicleta pana acum, incearca sa alergi. Daca ai lucrat cu greutati mult, atunci inoata!

Ce sa nu faci cand mergi la sala – Nu exagera!

5. Sa intinzi coarda. Cateodata s-ar putea sa lucrezi prea mult la sala si sa nu-i dai corpului tau timp sa-si revina. Acest gen de antrenament duce la stres, oboseala, pierderea masei musculare si chiar accidentari. Nu incerca sa faci prea multe deodata. Daca te doare rau corpul, da-i o pauza! Meriti sa te odihnesti din cand in cand.

6. Sa consumi bauturi energizante. Acestea contin calorii, zahar si chimicale. Mai bine e sa bei apa. Sau iti poti face tu acasa bauturi energizante.

Ce sa nu faci cand mergi la sala – Nu merge singura!

7. Sa bei prea multa apa. Cateodata, prea mult H2O are acelasi efect ca o masa consistenta. Cand faci efort, poti sa ai parte de greturi. Bea maximum doua pahare inainte de a merge la sala si mai ia o gura de apa din cand in cand.

8. Sa te antrenezi singura. Cateodata te simti bine cand faci asta. Dar daca mergi cu o prietena la sala, vei fi mai motivata. Potrivit unui studiu, daca te antrenezi cu cineva care e intr-o forma mai buna decat tine, vei putea sa iti depasesti limitele.

Daca ai avut un antrenament de succes, probabil ti s-a facut foame. Iata cum scapi de senzatia de foame dupa sala.