Asa cum o alimentatie nesanatoasa face rau pielii, o dieta bogata in alimente antioxidante o mentine tanara, dar o protejeaza chiar si de soare! Editorii mindbodygreen.com au intocmit o lista cu cele mai bune alimente antiradiatii. Protejeaza-ti pielea consumandu-le!

Dar inainte sa detaliem lista alimentelor, hai sa intelegem mai bine ce sunt antioxidantii si cum ne ajuta ei. Ei bine, lucrurile sunt destul de simple. Antioxidantii sunt niste compusi care pot preveni si intarzia imbatranirea celulara. Antioxidantii naturali se gasesc, in general, in fructe si legume, alge, fructe de mare. Exista mii de compusi antioxidanti, dar cei mai intalniti sunt vitaminele A, C si E, betacarotenul si licopenul.

Protejeaza-ti pielea de soare cu ajutorul antioxidantilor!

Unul dintre rolurile antioxidantilor este sa distruga radicalii liberi care se formeaza in corp in urma proceselor metabolice. Acesti radicali liberi sunt extrem de daunatori fiindca imbatranesc celulele si, intr-un final, le imbolnavesc. Radicalii liberi se formeaza, insa, in corp si in momentul in care ne expunem la soare. De aceea, alimentele bogate in antioxidanti te pot proteja de razele periculoase ale soarelui care cauzeaza arsuri si pete hiperpigmentare.

Dar sa nu ne intelegi gresit! Nu spunem sa inlocuiesti lotiunea de soare cu alimentele antioxidante. Oricat de benefice sunt, acestea nu te pot proteja asa cum o face o lotiune solara! Foloseste-le ca sa cresti protectia solara deja existenta!

1. Fructe de padure si fructe cu samburi

Capsunele, afinele si ciresele contin multa vitamina C, o vitamina care poate reduce agresiunea provocata de razele ultraviolete. Mai mult, vitamina C stimuleaza si producerea de colagen, care da pielii fermitate si elasticitate. Bonus: ciresele contin si melatonina, care protejeaza pielea de radiatiile UV si o repara daca e arsa.

2. Vegetale

Potrivit unui studiu, facut de Institutul Medical de Cercetare Queensland (Brisbane, Australia), spanacul, varza kale si mangoldul (sfecla elvetiana) pot reduce cancerul de piele cu pana la 50%. Broccoli este o alta alegere buna – contine sulforafan, un antioxidant antiradiatii. Te poti baza si pe patrunjel, salvie, rozmarin, busuioc.

3. Fructele si legumele rosii si portocalii

Acestea contin licopen – antioxidant care protejeaza pielea de arsuri solare. Este de doua ori mai eficient decat betacarotenul cand vine vorba despre blocarea razelor UV. In plus, ajuta corpul sa elimine radicalii liberi.

Pune pe lista: rosii, papaya, guava, ardeii grasi, grepfrutul roz, pepenele rosu.

Betacarotenul este un alt antioxidant cu proprietati antiradiatii. Il gasesti in morcovi, cartofi dulci, dovleac, mango, caise.

4. Algele

Spirulina si chlorella sunt doua alge care contin astaxantina, un antioxidant care protejeaza pielea si ochii de razele ulraviolete, lupta cu radicalii liberi si cu inflamatia.

5. Ciocolata

Dar nu oricare! Alege ciocolata neagra fiindca este bogata in flavonoizi ce pot imbunatati abilitatea pielii de a se proteja impotriva soarelui. Cercetarile arata ca oamenii care mananca in jur de 28 de grame de ciocolata neagra (peste 70% cacao) zilnic pot creste rezistenta pielii la radiatiile UV.

6. Ceaiul verde si negru

Ambele tipuri de ceaiuri contin polifenoli care pot preveni dezvoltarea cancerului, limitand irigarea cu sange a zonelor sensibile. Ceaiul verde poate preveni cancerul de piele benign incurajand repararea ADN-ului.

Citeste si Regulile de aur in protectia solara!

Foto: Guliver