Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

alimente pe care sa nu le mananci
Avatar1
De Andreea Raicu
26 dec. 2018

Sunt foarte des intrebata ce manac. Insa cred ca cel mai important este ce nu manac, care sunt alimentele de care stau departe pentru ca stiu ca nu sunt bune pentru sanatatea mea.

Totul cu moderatie – acesta este principiul dupa care m-am ghidat intotdeauna, mai ales cand vine vorba de alimentatie. Dar cand vine vorba de anumite alimente, nici macar moderatia nu te ajuta. Urmatoarele alimente sunt atat de daunatoare pentru sanatate ca ar trebui sa incerci sa le eviti complet.

Poate unele dintre ele te vor surprinde – poate le ai chiar in acest moment in camara sau in frigider. De fapt, cateva dintre ele pretind ca sunt mai sanatoase decat alte alimente, dar acest lucru este complet neadevarat. Iata lista de alimente pe care refuz sa le consum pentru ca stiu ca-mi afecteaza sanatatea pe termen lung.

Margarina

Erau vremuri cand se spunea ca margarina e chiar mai sanatoasa decat untul, cand ea de fapt este plina de grasimi nesaturate care-ti blocheaza arterele si iti cresc colesterolul. Mai bine consumi unt cu moderatie, esti mult mai castigata.

Mezelurile

Aceste carnuri de slaba calitate sunt pline de nitriti, arome artificiale, coloranti si mult prea mult sodiu. Fa-ti propriile „mezeluri” pentru sandvisuri folosind carne de pui sau curcan taiata foarte subtire. Mai vrei motive sa te convingi? Organizatia Mondiala a Sanatatii a legat carnea procesata de aparitia anumitor tipuri de cancer.

Bauturile carbogazoase

Vrei sa bei calorii goale? Sucurile carbogazoase sunt create cu sirop de porumb bogat in fructoza si nu au absolut nicio valoare nutritionala. Incearca o apa infuzata cu fructe daca vrei neaparat ceva aromat.

Cartofii prajiti de la fast food

Cand McDonald’s a facut publice ingredientele pentru faimosii lor cartofi prajiti, oamenii au fost surprinsi sa afle ca erau 17 pe lista. Iti dai seama??? Daca nu te poti abtine si poftesti la cartofi prajiti, prepara-i acasa, eventual din cartofi dulci si gatiti la cuptor.

Salatele de la fast food

Stiu la ce te gandesti: macar nu mi-am comandat un cheeseburger, nu? Gresit! Unele din salatele de tip fast food contin mai multe calorii si grasimi decat un burger cu cartofi prajiti si asta din cauza topping-urilor si dressing-urilor pline de maioneza. Analizeaza cu atentie lista de ingrediente inainte sa presupui ca optiunea „clasic” sanatoasa e cu adevarat asa. Mai bine iti faci propria salata si o asezonezi cu un dressing pe baza de otet balsamic si ulei de masline.

Indulcitorii artificiali

Acestia sunt mult mai dulci decat zaharul obisnuit, ceea ce te face sa poftesti si mai mult la zahar. De asemenea, au fost acuzati de aparitia unor probleme de sanatate neurologice sau chiar a cancerului. Apeleaza la fructe atunci cand ai pofta de ceva dulce. Si indulcitorii naturali, precum mierea sau siropul de artar, sunt bune alternative. Din nou, cu moderatie!

Popcornul facut la cuptorul cu microunde

Aroma care imita untul si da gustul popcornului contine PFOA, ingredient responsabil de multe probleme serioase de sanatate, precum cancerul si infertilitatea. E mai sanatos (si mai ieftin!), sa-ti faci propriul popcorn si sa-l asezonezi apoi cu unt adevarat.

Produse lactate dietetice

Cand toata grasimea e eliminata, ceva trebuie adaugat in loc pentru ca respectivele produse lactate sa aiba din nou gust bun. Asta inseamna ca li se adauga zahar, aspartam si multe alte ingrediente puternic procesate. Daca vrei o gustare delicioasa si sanatoasa, incearca un iaurt grecesc simplu cu fructe proaspete si un pic de miere.

Painea cu seminte

Acest aliment este cel care pacaleste foarte multi oameni in continuare. Pare si arata sanatos, dar nu este. Painea cu seminte este doar paine alba cu cateva seminte aruncate acolo. Dupa cum bine stii, painea alba nu are nutrienti si faina din care e facuta nu face decat sa te ingrase. Ceea ce-ti doresti este painea integrala 100% (faina integrala ar trebui sa fie primul ingredient de pe lista).

Foto: Alex Rosieanu