3 motive pentru care nu poti renunta la telefon inainte de culcare si cum sa le elimini

Avatar1
De Irina Constantin
31 iul. 2020

Te imbraci in pijamale si te asezi in pat. Respiri adanc, dupa o zi lunga. Te simti obosita, insa parca nu ai adormi inca, asa ca iei telefonul si incepi sa dai scroll.

Cu siguranta, scenariul de mai sus iti suna foarte cunoscut. Multe dintre noi petrec minimum 15 minute cu telefonul in mana, inainte de culcare. De cele mai multe ori, acele „cinci minute si gata” promise se transforma in zeci de minute sau chiar ore de insomnie.

Social media si intimitatea: ce este si ce NU este OK sa impartasesti in online

Cu toate acestea, a renunta la social media inainte de culcare este mai greu decat pare. Nu poti, pur si simplu, sa lasi telefonul pe mod silentios si sa inchizi ochii. Motivul pentru care ne este atat de dificil este, totusi, simplu: nu suntem mereu constiente de cauza din spate.

Cum poti renunta la telefon inainte de culcare: 3 bariere pe care trebuie sa le depasesti

1. Simti ca nu ai avut suficiente momente de relaxare pe timpul zilei

Adesea, zecile de minute petrecute cu ochii in ecran inainte de culcare vin ca urmare a unei zile foarte incarcate. Daca ai lucrat foarte mult, vei simti nevoia de a te relaxa, iar pentru acest lucru vei fi dispusa sa sacrifici cateva ore bune de somn. Astfel, alegi sa te uiti la story-uri, sa vezi un clip pe YouTube sau sa citesti un articol vazut pe Facebook.

5 semne zodiacale care sunt dependente de social mediaPentru a evita acest obicei nociv, incearca sa nu omiti pauzele in timpul programului de lucru. Nu este nevoie sa fii exagerat de stricta cand vine vorba de social media pe timpul zilei. Aloca-ti zece minute de verificat retelele sociale, o data la doua sau trei ore. Astfel, seara nu vei mai simti aceeasi nevoie de a te pierde in feed-uri pentru ore intregi.

2. Experimentezi constant FOMO (frica de a pierde ceva)

Cum sa te culci, pur si simplu, fara sa verifici feed-ul de Instagram? Cum sa adormi fara sa vezi ce notificari ai si ce au postat prietenii pe stories? Sa mergi la culcare fara sa citesti toate e-mailurile? Exclus!

Stim ca retelele sociale se afla in permanenta miscare, iar noi informatii apar din zece in zece secunde. Stim si ca iti doresti sa fii la curent cu tot ce se intampla. Totusi, nu este nevoie sa fii conectata non-stop.

5 activitati DIY pe care sa le incerci acasa: Ia o pauza de la social media si dezvolta-ti creativitatea!

Daca experimentezi ceea ce poarta numele de FOMO, exista cateva trucuri prin care poti renunta la telefon inainte de culcare. Unul dintre ele ar fi sa iti stabilesti doua momente din zi in care sa citesti noutatile. Pentru a fi 100% impacata seara, citeste fluxul de stiri dimineata, la cafea, apoi dupa-amiaza, la finalul programului.Astfel, chiar daca seara vei fi curioasa sa vezi ce s-a mai intamplat intre timp, vei sti ca a doua zi dimineata vei putea verifica din nou feedul.

3. Ai insomnii si crezi ca vei adormi mai repede daca stai cu telefonul in mana

Foarte multe persoane considera ca privitul la televizor sau folosirea telefonului inainte de culcare ajuta la aparitia mai rapida a senzatiei de somn. Adevarul este ca ecranele cu lumina albastra nu vor promova niciodata odihna, ci din contra, vor face organismul sa creada ca inca trebuie sa fie activ si in stare de alerta.

Cu cat vei petrece mai mult timp cu ochii pe ecranul telefonului seara, cu atat iti va fi mai dificil sa adormi. In schimb, daca vei renunta la telefon inainte de culcare, vei fi mai calma, mai linsitita si vei adormi mult mai usor.

Asadar, incearca sa inlocuiesti minutele de scrollat pe social media cu o rutina de seara mai potrivita. Fa-ti o baie relaxanta sau un dus cald, bea un ceai de lavanda, foloseste lotiunea de corp preferata si fa cateva exercitii de stretching sau yoga restorativa, direct in pat. Vei adormi in cateva minute!

Foto: Instagram/@annabellefleur