Screen Time sau cum sa iei o pauza de la tehnologie

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
17 sept. 2018

E clar ca suntem dependenti de telefonul mobil – unii oameni chiar spun ca simt un gol in stomac atunci cand se termina bateria. Insa aplicatia Screen Time de la Apple vine cu o propunere: pauza de la tehnologie. Afla mai multe!

Screen Time este o aplicatie a celor de la Apple care a fost testata de Thrive Global, pentru ca ambele companii isi doresc sa faca oamenii sa devina mai constienti si sa-si managerieze mai bine relatia cu tehnologia.

Iata ce sfaturi au cei de la Thrive Global pentru oamenii care vor alege sa o foloseasca:

1. Uita de Screen Time… la inceput

Cand o sa downloadezi noul sistem de operare al iphone-ului tau, Screen Time o sa apara in Setari. Ca sa poata sa iti analizeze comportamentul, ar fi bine sa uiti de ea pentru o saptamana macar, ca sa aiba timp sa colecteze informatiile necesare.

2. Ia un loc, pentru ca s-ar putea sa ametesti din cauza rezultatelor

Dupa ce ai asteptat minim 7 zile ca sa vezi cat de dependenta esti de telefon, vei afla prin Screen Time cate ore petreci uitandu-te la el pe saptamana, inclusiv cate ore petreci muncind sau distrandu-te. Iti va spune chiar si pentru cate ore folosesti anumite aplicatii.

3. Incepe sa pui limite

Cel mai bun lucru legat de Screen Time nu este doar faptul ca iti spune cat de mult stai pe telefon, ci ca te ajuta sa faci o schimbare pozitiva de comportament. Functia Downtime iti permite sa pui limite: alege cat timp iti permiti sa folosesti anumite aplicatii. In momentul in care depasesti aceste limite, insa vrei sa folosesti telefonul in continuare, pe ecranul acestuia va aparea o notificare – acesta este semnalul de alarma care ar trebui sa te faca sa te razgandesti. Chiar daca poti sa ignori aceste notificari, aminteste-ti ca scopul aplicatiei este sa te ajute, nu sa te provoace, si incearca sa le iei in calcul.

4. Fa schimbari mici, care vor duce la unele mai mari in viitor

Incearca sa folosesti functia Downtime atunci cand ajungi acasa, dupa o zi lunga, si simti ca familia ta are nevoie de tine sau ca vrei sa uiti de probleme. Asta iti va permite sa te bucuri de lucrurile cu adevarat frumoase si care conteaza pentru tine. Poti face acelasi lucru si in weekend. Vei vedea cum in cateva saptamani nu te vei mai simti legata de telefon si cum vei putea sa apreciezi momentele petrecute cu cei dragi. S-ar putea sa nu te simti confortabil la inceput, dar este un lucru benefic pentru sanatatea ta mentala si in cateva saptamani o sa te obisnuiesti cu noul stil de viata.

5. Inlocuieste folosirea telefonului cu o noua activitate care iti face placere

Se pare ca persoanele care se „despart” de telefonul lor devin depresive si nu se pot obisnui cu acest gand. Un studiu arata ca cea mai buna modalitate de a scapa de un comportament problematic este sa il inlocuim cu o activitate noua, de data aceasta sanatoasa si benefica pentru sanatatea noastra mentala. Asa ca gaseste-ti o noua pasiune, incearca lucruri noi si vezi care ti s-ar potrivi.

Foto: Shutterstock.com