Tehnica 4-7-8: cum controlezi anxietatea

tehnica 4-7-8
Mia Nicolescu1
De Mia Nicolescu
26 mart. 2019

Sa traiesti cu anxietatea nu este usor, dar nici imposibil. Cu timpul ajungi sa te obisnuiesti cu ea, ba chiar incepi sa ii vezi si niste parti pozitive, pe care le ascunde in spatele unei masti negre si ridate.

Anxietatea este caracterizata de acea stare de neliniste inexplicabila, de acea frica neobisnuita, resimtita in situatii obisnuite, si de o incordare in asteptarea unui pericol ce nu va avea loc. Este frustrant sa traiesti cu asa ceva si sa fii luata prin surprindere de aceste simptome in momentele cele mai frumoase si mai fericite. Pentru ca, intr-adevar, anxietatea nu bate la usa cand vine in vizita, ci da buzna ca si cum acolo este locul ei.

Cum sa te lupti cu anxietatea si sa readuci in viata ta linistea si calmul

Cum controlezi anxietatea

Modalitatile prin care poti controla anxietatea sunt numeroase, insa doar una dintre ele este cea mai la indemana si da rezultate pe loc si pe termen lung. Este vorba despre exericitiul de respiratie 4-7-8.

Tehnica 4-7-8, cunoscuta si sub denumirea de “respiratia linistitoare”, consta in 4 secunde de respiratie, 7 minute de mentinere a respiratiei si 8 minute de expirare. Acest exercitiu are ca obiectiv reducerea anxietatii si inducerea somnului, unii practicanti sustinand ca i-a ajutat sa adoarma in doar 60 de secunde.

Tehnica de respiratie 4-7-8 a fost inventata de profesorul Dr. Andrew Weil, fiind inspirata din traditia spirituala indiana, si este o forma de meditatie. Pentru ca rezultatele sa fie din ce in ce ma bune, este recomandat sa introducem exercitiul de respiratie in programul nostru de zi cu zi. Ideal este sa ne incepem si sa incheiem ziua cu el, dar si sa il repetam ori de cate ori simtim nevoia. Mai exact, sa facem din exercitiul de respiratie o obisnuinta.

Metode neconventionale de a scapa de anxietate

Cum practici corect tehnica de respiratie 4-7-8

• Pozitioneaza-ti limba pe cerul gurii, la baza dintilor din fata, si tine-o asa toata durata exercitiului
• Inspira pe nas timp de 4 secunde
• Tine-ti respiratie timp de 7 secunde (numara in gand)
• Expira pe gura timp de 8 secunde
• Repeta tehnica de 4 ori

 Beneficiile tehnicii 7-7-8

1. reduce anxietatea
2. controleaza si reduce iesirile nervoase
3. readuce starea de echilibru a sistemului nervos
4. te ajuta sa adormi intr-un minut
5. te ajuta sa iti stapanesti poftele
6. creste nivelul de oxigen din plamani

Sfaturi esentiale de la celebritati care se confrunta cu anxietatea

Ca si concluzie, este bine sa retinem ca respiratia este cheia catre relaxarea profunda. Tragem in piept aerul de primavara, simtim mirosul imbietor al florilor, lasam razele calzi ale soarelui sa ne mangaie pe fata si astfel constientizam cat de frumoasa si de dulce este viata, cat de bine se simte sa traiesti!

Foto: Shutterstock.com