Condimentele care te ajuta sa reduci consumul de sare

Monica Radulescu1
De Monica Radulescu
4 sept. 2018

Cardiologii avertizeaza ca excesul de sodiu poate avea consecinte grave asupra sanatatii, crescand tensiunea arteriala. Aceste condimente inlocuiesc sarea cu succes.

Stiai ca romanii consuma zilnic aproximativ 12 grame de sare, adica de doua ori mai mult decat recomanda Organizatia Mondiala a Sanatatii? Asta se intampla pentru ca sarea este ascunsa inclusiv in alimente precum paine, mezeluri, cereale, sosuri si chiar dulciuri. Ca orice exces, consumul necontrolat poate afecta intreg organismul, iar pe termen lung vor avea de suferit inima si rinichii. De aceea, e bine sa citesti cu atentie eticheta fiecarui produs. In plus, gustul se poate educa sau „pacali” cu ajutorul condimentelor, si nu numai.

Asezoneaza cu ceapa sau usturoi

Ceapa si usturoiul  sunt ingrediente obligatorii in aproape orice reteta si pot inlocui cu succes sarea din alimentatie datorita continutului de potasiu. Usturoiul poate fi pus peste carnea alba si roșie, peste, supe si tocanite, iar ceapa in ciorbe si supe, orez si salate.

Presara condimentele preferate

Aroma alimentelor poate fi imbogatita cu ierburi si arome, precum marar, oregano, patrunjel, cimbru sau coriandru, condimente care contin o cantitate moderata de sodiu. Poti pune oregano peste pizza, salate de rosii si preparate italienesti. Rozmarinul da un gust aparte daca il adaugi la peste, fripturi si tocanite, iar busuiocul este perfect pentru pesto, diverse sosuri, paste si salate. Adauga coriandru atunci cand gatesti preparate din carne de pui, dar si porc. La fel de bine merge si curry. Patrunjelul  contine o cantitate importanta de potasiu, care regleaza cantitatea de sare din organism. El poate fi folosit la orice mancare.

 Suc de lamaie pentru gust intens si proaspat

Sucul de lamaie este un inlocuitor perfect pentru sare, natural si sanatos. La prepararea salatelor, poti inlocui sarea cu suc de lamaie. Acesta se mai foloseste atunci cand gatesti pui, peste si fructe de mare.

Legume care contin o doza sanatoasa de sodiu

Ca sa iti asiguri necesarul de sodiu, poti consuma legume care il contin: ridichii, spanac, varza, fasole, cartofi si mazare.

Exista si alte alternative sanatoase pentru sarea de masa: sarea marina, de Himalaya sau de salina. Chiar si-asa, regula ramane aceeasi: consuma totul cu masura.

Foto: Shutterstock.com