Quinoa in patru combinatii inedite, care furnizeaza proteine complete

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
20 aug. 2018

Partea buna este ca poti sa folosesti quinoa pentru a obtine mancaruri, dar si deserturi sanatoase. Dupa ce te obisnuiesti cu ea, nu mai poti renunta la acest superaliment.

Nu stiu cat de des consumi quinoa, dar dupa ce iti povestim putin despre beneficiile ei si vei vedea cat de versatila este, te asiguram ca nu vei regreta daca o incerci. Daca urmezi o dieta vegana, trebuie sa stii ca quinoa este una dintre cele mai bune surse de proteine, pe care o poti consuma zilnic in diverse preparate. Este considerata de multi specialisti ca fiind inlocuitorul perfect pentru carne, deoarece furnizeaza proteine complete.

Poti sa o consumi cu incredere si daca esti la dieta, pentru ca ea este o pseoducereală cu foarte putine grasimi si fara colesterol. Este o sursa excelenta de magneziu, calciu, mangan si cupru. Totodata, contine si fier, triptofan si fosfor. Are un efect purificator asupra inimii si impiedica depunerile de colesterol in artere, reducand riscul de atac de cord.

Pe langa burgerul vegan cu quinoa sau salatele cu quinoa, mai poti sa faci o multime de combinatii ca sa nu te plictisesti de ea.

Pe noi ne tenteaza sa le incercam pe acestea, pentru ca sunt sanatoase si echilibrate din punct de vedere nutritional:

1. Desert crocant cu quinoa si ciocolata

Daca iti place ca desertul tau sa aiba o textura crocanta, atunci aceasta combinatie te va incanta. In plus, acest desert se face foarte rapid. Trebuie doar sa amesteci: 2 cani cu quinoa expandata, 1/3 cana cu pudra de cacao, 6 linguri cu sirop de orez brun sau miere de albine, 5 linguri cu ulei de cocos extravirgin, 2 linguri cu unt de migdale sau arahide. Ciocolata se face amestecand la foc mic uleiul de cocos cu cacaua, siropul si untul de migdale, pana cand se omogenizeaza toate ingredientele. Foloseste apoi formele pentru briose pentru a pune cate o lingura din acest amestec delicios si lasa-le cateva minute la congelator ca sa se intareasca.

2. Terci de quinoa si seminte de chia

Da, quinoa merge si pentru micul dejun! Poti sa inlocuiesti fulgii de ovaz cu quinoa fiarta si seminte de chia pe care sa le lasi in lapte vegetal peste noapte. Dimineata trebuie doar sa pui terciul intr-un castron si il ornezi cu fructele preferate, iaurt de cocos si mix de seminte crude.

3. Pizza cu blat din quinoa

TGIF in the form of pizza 🍕 please and thank you! 💃🏻 It’s felt like the longest week ever – so busy with work, we’ve been having lots of conversations about moving apartments and what’s next for us in life, started pottery again, had some events and just generally feel like I’ve been racing around like a wild woman 🤯 I just can’t wait to go on a date with my ♥️ eat some pizza and drink some wine 💯🙏🏻 now if only there was a restaurant that served quinoa pizza!? 🤔😉 In case you haven’t tried, this is literally the best (and easiest) pizza EVER! Only 5 ingredients, gf, vegan and holds up to all your fave toppings 👏🏻😍 (link in my bio) — https://www.simplyquinoa.com/ultimate-quinoa-pizza-crust/ — — — — — #simplyquinoa #Vegan #veganfood #veganfoodshare #whatveganseat #bestofvegan #vegetarian #plantbased #plantpowered #Healthy #healthyfood #healthyfoodie #cleateating #eatclean #glutenfree #wholefoods #wholefoodie #feedfeed #huffposttaste #foods4thought #pizza #veganpizza #gfpizza #glutenfreevegan #glutenfreepizza #quinoapizza #pizzanight #pizzafriday

A post shared by Alyssa Rimmer (@simplyquinoa) on

Pizza cu blatul din quinoa este una dintre cele mai bune combinatii pe care le poti face daca vrei sa inlocuiesti blatul obisnuit din faina alba. Ca sa obtii blatul de pizza ai nevoie de: 3/4 cana cu quinoa cruda, lasata la inmuiat 6-8 ore in apa, 1/4 cana cu apa, 1/2 lingurita cu praf de copt, 1/2 lingurita cu sare de mare, 2 linguri cu ulei de masline extravirgin si un topping de mozzarella, sos de rosii, ierburi aromatice si fulgi de ardei iute.

Quinoa inmuiata se scurge si se mixeaza in blender cu apa, praful de copt, sarea si uleiul de masline. Se toarna aluatul intr-o tava rotunda, se lasa 15 minute la cuptorul incins 218 grade Celsius, dupa care se intoarce pe cealalta parte. Dupa 10 minute, se scoate si se pun ingredientele pentru topping, lasand din nou la cuptor pana cand se rumeneste mozzarella.

Foto: Shutterstock.com