3 retete simple pentru un pranz delicios si sanatos, preparat in casa

Avatar1
De Irina Constantin
29 mart. 2020

Cand vine vorba despre mancare, in aceasta perioada, cea mai sigura si sanatoasa optiune este sa gatesti acasa.

Daca nu te pricepi prea bine in bucatarie sau, pur si simplu, nu iti place sa pregatesti mancaruri complicate, aceste retete simple pentru pranz iti vor veni in ajutor.

Cum sa alungi moleseala dupa masa de pranz? 8 alimente care-ti vin in ajutor

Ai nevoie de retete rapide, fara ingrediente complexe sau care trebuie sa fie gatite cu maximum de atentie si precizie. De aceea, incearca recomandarile de mai jos!

3 retete simple pentru pranz pe care le vei adora

1. Burger sanatos cu halloumi si dovlecei

Cand ai pofta de ceva bun, iti este foarte foame, dar vrei sa mananci si sanatos, aceasta reteta este ideala. Se prepara extrem de rapid, ai nevoie doar de cateva ingrediente, iar gustul final este excelent!

View this post on Instagram

I'm not into cooking and never been one of those wannabe chefs nor those pretentious food connoisseurs, but I certainly nailed that one!#veggieburger 🥬Hummus spread, grilled mushrooms, romaine lettuce, chopped cucumber, mint, onion and tomato relish in lime juice with a couple thick slices of perfectly grilled halloumi and, of course, a chilled golden lager beer! . . . #halloumiburger #veggies #relish #hummuslove #grilledmushrooms #grilledcheese #halloumi #lager #beerlover #instagood #ig_mood #ig_colors #thebiteshot #foodbloggerpro #foodblogeats #foodforthought #eats #foodie #chiaroscuro #foodpicsforfoodies #foodphotography #alphauniverse #sonyalpha #sonyalphasclub #bealpha #sonya99ii #tamron #godoxad600

A post shared by Hady Fadel* (@hadymfadel) on

Vei avea nevoie de:
  • Cateva felii de branza halloumi;
  • Un dovlecel mic, spalat si taiat in felii subtiri;
  • O chifla simpla sau cu seminte;
  • Salata verde, rosii sau alte legume preferate;
  • Ketchup, maioneza sau alte sosuri.
Modul de preparare:

In primul rand, taie chifla in jumatati si rumeneste-o putin pe grill sau in tigaie. Apoi, pune pe gratar feliile de dovlecel si branza, presarand putina sare si pier. Lasa totul sa se gateasca. Daca nu ai un grill, poti folosi o tigaie antiaderenta.

7 legume de primavara care te ajuta sa arzi grasimea acumulata in sezonul rece

Unge fiecare jumatate de chifla cu ketchup, maioneza, sos picant sau orice alt sos preferat. Pune legumele calde, apoi completeaza burgerul cu cateva frunze de salata, rosii sau castraveti proaspeti. Acopera totul cu partea superioara a chiflei. Pofta buna!

2. Somon la cuptor si fasole verde, cu dressing de lamaie si busuioc

Daca esti in cautare de retete simple pentru pranz, care sa fie satioase si pline de nutrienti, incearca aceasta varianta.

Vei avea nevoie de:
  • Un file sau un medalion de somon proaspat;
  • 200 g de fasole verde proaspata sau congelata;
  • 3 linguri de ulei de masline;
  • Zeama de la o lamaie;
  • Busuioc, sare si piper.
Modul de preparare:

Spala somonul, apoi tapoteaza-l cu un prosop de hartie. Pune-l intr-o tava potrivita si preincalzeste cuptorul la 180 de grade. Intre timp, poti prepara dressingul.

Desi pare complicat, dressingul de lamaie si busuioc se prepara in cateva minute. Pune uleiul de masline, zeama de lamaie si busuiocul tocat marunt intr-un bol si amesteca energic, pana cand se creeaza o emulsie omogena. Toarna sosul peste peste si lasa totul la cuptor, pana cand somonul este gatit pe placul tau.

Cat timp somonul este la cuptor, fierbe fasolea verde pana cand aceasta se inmoaie, dar ramane putin crocanta. La final, pune totul intr-o farfurie si toarna dressingul si peste fasole.

3. Salata calda cu naut si legume

Daca nu ai chef sa masori cantitati si sa cauti retete complicate, o salata calda cu tot ce ai in frigider poate fi o idee excelenta.

View this post on Instagram

Do you call it chickpea or chickpeas? Garbanzo beans?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Either way, I love it and cook it pretty much once a week. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Hummus, Indian curry stew, Italian vegetable stew, or this amazing, super quick salad.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ It only takes 15 minutes to make (thanks canned chickpea/s!) and few basic ingredients like cherry tomatoes, Persian cucumbers, red onion, and cilantro. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ It's a perfect hearty salad for all occasions and good as a main as well as a side. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Grab the recipe via the link in profile. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #garbanzobeans #garbanzo #chickpeas #chickpeasalad #chickpearecipe #mediterraneandiet #mediterraneanfood #middleeasternfood #freshfoodmatters #healthyfoodrecipes #healthyfoodlove #vegansalad #saladsofinstagram #losangelesfoodie

A post shared by Vegetarian Home Cooking Tips (@verygoodcook) on

Vei avea nevoie de:
  • O conserva cu naut;
  • Sos tahini;
  • Orice legume ai acasa;
  • Lamaie, sare si piper.
Modul de preparare:

Nimic mai simplu. Clateste nautul din conserva si pune-l intr-un castron. Adauga legumele preferate, pe care le-ai spalat si taiat in cubulete de dimensiuni egale. Poti folosi rosii, castraveti, dovlecel, ciuperci crude sau din conserva.

Pentru dressing, amesteca sosul tahini cu 2-3 lingurite de zeama de lamaie, apoi adauga sare si piper dupa gust. Amesteca totul si vei obtine un pranz nutritiv, delicios, care a fost gata in doar cateva minute!

Foto: Kevin McCutcheon/Unsplash