10 alimente pe care nu trebuie sa le consumi dimineata

Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
10 nov. 2018

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, insa daca nu mananci corect si sanatos, s-ar putea sa iti sabotezi intreaga zi.

Daca esti obosita dupa pranz, dupa cea de-a treia cafea, sau daca ti-e deja foame la orele 12, ori mananci mai mult decat ar trebui, ori nu mananci alimentele potrivite la micul dejun.

Iata ce alimente ar trebui sa eviti, asadar:

1. Cerealele sarace in fibre si bogate in zahar

Probabil ca stii ca cerealele nu sunt o alegere foarte nutritiva, chiar daca sunt delicioase – lucru care se datoreaza continutului crescut de zahar. Daca mananci cereale slabe in fibre si cu multi carbohidrati, acestea nu te vor satura si ti se va face din nou foame.

2.Smoothie-uri din comert

Te-ai gandit de ce preferi smoothie-urile din comert in detrimentul sucului verde, preparat acasa? Deoarece acestea sunt mult mai dulci, pentru ca, pe langa zahar, contin si multe arome artificiale care nu sunt deloc bune pentru sanatatatea ta. Unele contin chiar si inghetata sau lapte praf, asa ca sunt mai degraba un… milkshake decat un smoothie. Delicios, dar nesanatos.

Opteaza pentru fructe proaspete si fa-ti singura un smoothie, folosind iaurt grecesc pentru un continut crescut de proteine si vitamine.

3. Iaurtul light

Light suna potrivit, asa e? Nu intotdeauna, as adauga. De ce? Pentru ca multe iaurturi light au putine calorii, intr-adevar, dar au multi indulcitori artificiali si multe chimicale, mai ales daca alegi varianta cu arome.

Opteaza pentru un iaurt grecesc, cum ti-am sugerat si mai sus, cu putine grasimi. E satios, asa ca te vei simti satula mai mult timp.

4. Baghete

Daca iti plac baghetele servite dimineata, gandeste-te ca sunt echivalentul a 4 felii de paine alba. Un exces de carbohidrati, asadar. Nu trebuie sa renunti total la aceste baghete, insa alege varianta integrala, cel putin, si consuma proteine alaturi.

5. Clatite

Clatitele sunt considerate carbohidrati simpli, iar atunci cand adaugi si sirop indulcitor peste, vei obtine un mix greoi de zahar. Nu trebuie sa renunti complet la ele, insa incearca sa folosesti siropuri naturale, precum cel de artar, si iaurtul grecesc pentru un plus de proteine hranitoare.

6. Batoanele proteice cu aditivi

Daca rutina ta de dimineata include un baton de proteine in masina, e momentul sa-ti reconsideri alegerile. Multe batoane sunt pline de zahar si chimicale, si iti creaza doar falsa impresia ca iti dau energie. In realitate, acestea te fac sa te simti mai obosita.

7. Sucurile de fructe

Sucul este un mod bun de a adauga cateva legume in dieta ta, dar nu constituie un mic dejun complet. Daca nu consumi suficiente proteine, ti se va face foame inainte de pranz. Sucul e plin de zahar si carbohidrati, asa ca ar trebui sa il pastrezi ca si gustare mai degraba, sau sa il bei la micul dejun alaturi de alimente proteice.

8. Sandwich-urile de la fast food

Sandwich-urile de dimineata de la fast food par o optiune potrivita atunci cand te grabesti spre serviciu.

Iti ofera proteine, ai spune. Insa, adevarul este ca au multe grasimi, sunt prajite si procesate – nu contin fibre, motiv pentru care te vei simti infometata mai repede decat crezi.

9. Granola

Granola poate parea o alternativa sanatoasa a cerealelor, dar in afara faptului ca are mai multe calorii, contine si zahar adaugat si este slaba in proteine, fapt ce creste nivelul glicemiei.

Truc: in loc de granola, adauga miez de nuca in iaurtul tau de dimineata.

10. Produse de patiserie

Tarte, gogosi, pateuri… Stim, par cea mai la indemana solutie. In afara faptului ca sunt facute cu faina alba, contin tone de zahar. Si nu sunt satioase. Vei simti senzatia de foame curand dupa consumarea acestora.

Foto: Shutterstock.com