Adauga acest ingredient ieftin si aromat in mancare. Este hepatoprotector, anticancerigen si antiinflamator

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
16 oct. 2019

Patrunjelul, un ingredient, cu adevarat miraculos.

Contine proteine (20%), flavonoide (intretin membranele celulelor sangelui, au rol de antioxidant), uleiuri esentiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten si, in special, vitamina C.

Substantele componente din uleiul volatil al patrunjelului (miristicin, limonen, eugenol, etc.) inhiba formarea tumorilor localizate la nivelul plamanilor. Acestea actioneaza asemanator antioxidantilor care neutralizeaza anumite tipuri de substante cancerigene (ca benzopirenul emanat de fumul de tigara, fumul carbunilor pentru gratar, etc.). Patrunjelul mai contine: calciu (100 grame de patrunjel contin 245 mg de calciu), fosfor, potasiu (114 grame de patrunjel contin 1000 mg de potasiu), mangan (100 grame de patrunjel contin 2.7 mg de mangan), inozitol si sulf.

Iata si care sunt principalele motive pentru care e bine sa consumi patrunjel zilnic:

1. Imbunatateste digestia, prevenind astfel balonarile si indigestia. Adaugat proaspat in orice mancare, nu doar ca parfumeaza si decoreaza placut masa noastra, ci si ajuta la o digestie corecta.

2. Ajuta ficatul, hranind astfel sangele si fluidele corpului. Mai ales persoanele cu afectiuni hepatice ar trebui sa-l includa in dieta zilnica. Un tabouleh cu rosii si patrunjel verde din plin poate fi deopotriva aperitivul sau salata ideala.

3. Ajuta la dizolvarea calculilor renali. Oricat pare de necrezut, planta asta cu frunze verzi si parfumate poate „dinamita” pietrele la rinichi.

4. Imbunatateste nivelul de estrogen si reface circulatia sangvina a uterului.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com