Alimentele care echilibreaza hormonii si amelioreaza sindromul premenstrual

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
12 feb. 2019

Un nutritionist din SUA explica de ce este bine sa consumam anumite seminte, cunoscute pentru puterea lor de a echilibra hormonii. La fel de important este si momentul in care le consumi daca vrei sa te ajute cu adevarat.

Nutritionista Lee Tlghman explica intr-un articol citat de Wellandgood.com un concept pe care ea il respecta si care a ajutat-o sa aline simptomele suparatoare ale menstruatiei.

Cum iti afecteaza hormonii sanatatea si cum ii mentii in limite normale

Potrivit specialistului, poti sa echilibrezi balanta hormonala daca mananci diverse tipuri de seminte care cresc nivelul de estrogen sau progesteron, insa tinand cont de cele patru faze ale ciclului menstrual. Te intrebi daca functioneaza cu adevarat aceasta metoda? Nu exista studii care sa-i ateste eficienta (in afara celor care se refera la semintele de in), insa nutritionista sustine ca pentru ea a facut minuni.

Ce alimente echilibreaza hormonii si cand trebuie sa le consumi?
Din prima zi de menstruatie pana in ziua 14 – faza foliculara

Se consuma zilnic cate o lingura cu seminte de in si una cu seminte de dovleac. „Semintele de in contin lignani care se leaga de estrogen atunci cand este produs in exces, iar semintele de dovleac sunt bogate in zinc, stimuland productia progesteronului”, spune nutritionista.

6 lucruri bizare care iti afecteaza menstruatia fara sa-ti dai seama

Din ziua 15 pana in ziua 28 – faza luteala

Se consuma zilnic cate o lingura cu seminte de susan si una cu seminte de floarea-soarelui. „Si semintele de susan sunt bogate in lignani care se leaga de estrogen, in vreme ce semintele de floarea-soarelui au seleniu care ajuta la buna functionare a ficatului”, spune specialista.

Pastreaza semintele la frigider

Semintele trebuie sa fie crude, nesarate si se pastreaza cel mai bine in borcane inchise ermetic si tinute la frigider.

Se pot consuma ca atare, insa semintele de in este mult mai bine sa fie macinate, deoarece ele nu se digera odata ingerate. Astfel, te asiguri ca organismul va absorbi mai usor acizii grasi omega-3 si fibrele.

Fericirea trece prin stomac – Ce mananc atunci cand vreau sa ma simt mai bine

O alte metoda ca sa consumi aceste seminte este aceea de a le mixa in robotul de bucatarie pentru a obtine un unt vegetal pe care-l poti consuma pe toast, felii de banana sau in smoothie-ul/terciul de ovaz de la micul dejun.

Foto: Shutterstock.com