Alimentele de sezon care intaresc imunitatea in aceasta perioada

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
15 sept. 2020

In pandemie, am inteles cu totii cat de importanta e rezistenta organismului in fata virusurilor care nu au inca un tratament eficient.

Un element extrem de important pentru a ne creste imunitatea este alimentatia. Asa ca, romanii au devenit din ce in ce mai preocupati de calitatea alimentelor pe care le consuma.

Dr. Mihaela Posea, medic specialist diabet, nutritie, boli metabolice, doctor in medicina, acreditata de Federatia Mondiala a Obezitatii ne-a explicat cum au fost ultimele luni, pentru pacientii cu care se intalneste si ce avem de facut, din punct de vedere alimentar, ca sa ne mentinem sanatosi si la o greutate optima.

Doctorul Zilei: Au devenit romanii mai atenti la alimentele pe care le consuma, odata cu pandemia?

Dr. Mihaela Posea: Ultimele luni au adus mai multe valuri de schimbare in obiceiurile alimentare ale romanilor. Daca in lunile aprilie si mai am inventat nenumarate retete pentru a consuma proviziile adunate in casele pacientilor nostri, au urmat goana dupa cresterea imunitatii organismului si pe de alta parte de frica legata de obezitate, care s-a accentuat in ultima perioada.

Multi dintre oameni au realizat ca au nevoie sa fie mai atenti cu alimentele pe care le consuma pentru ca pandemia a venit cu restrictii de circulatie care au insemnat optiuni reduse de activitate fizica. Pot sa spun ca pacientii din clinica noastra au invatat ce sa manance in pandemie. Fiind alaturi de ei, saptamana de saptamana, am reusit sa trecem impreuna peste aceasta perioada plina de necunoscut. Sunt mai cumpatati, mai organizati, mai planificati.

Doctorul Zilei: Ce preocupari au in legatura cu alimentatia? Vor ca hrana sa fie mai sanatoasa sau mai saraca din punct de vedere caloric?

Dr. Mihaela Posea: Discutiile cu pacientii nostri, in legatura cu alimentatia, sunt despre cum sa manance sanatos si sa slabeasca in acelasi timp sau sa ii ajute in mentinerea starii de sanatate. Avem alimente sanatoase, bogate in vitamine, minerale si fibre, dar si sarace in calorii: legumele. Si este sezon de rosii, ardei (care este cel mai bogat aliment in vitamina C) castraveti, vinete, dovlecei, varza. De multe ori, pacientii vor minuni: sa manance un anumit aliment si sa slabeasca sau sa excluda anumite alimente (si cel mai des se exclude paine, dar se inlocuieste cu covrigi) si sa aiba o greutate mai mica. Cred ca o alimentatie diversificata (personalizata, in functie de nevoile energetice ale fiecarui pacient) este cheia catre o viata sanatoasa.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.