Cand e bine sa te antrenezi ca sa obtii cele mai bune rezultate

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
5 dec. 2018

Atunci cand ne antrenam o facem cu gandul de a obtine cat mai repede rezultatele pe care le dorim. Astfel ca e important sa tinem cont de cativa factori, unul dintre ei fiind si felul in care ne organizam sesiunile de sport.

Este foarte adevarat ca planul de antrenament, felul in care executam exercitiile, ordinea si corectitudinea miscarilor contribuie la un antrenament reusit. Dar, oricat de mult ne-am chinui sa obtinem rezultatele pe care ni le-am propus, uneori unele obiceiuri ne pot influenta negativ rezultatele, iar momentul zilei in care alegem sa facem sport este unul dintre factorii care pot reduce eficacitatea unui antrenament.

Organismul reactioneaza diferit in perioade diferite ale zilei

Desi poate sa para irelevant, momentul zilei in care alegi sa faci sport este foarte important pentru ca exista o mare diferenta intre felul in care organismul reactioneaza dimineata fata de dupa-amiaza.

Lara Carlson, profesor cu expertiza in studierea eficientei exercitiilor fizice, a declarat pentru Women’s Health ca “pentru slabit, au fost studiate persoane care fac sport dimineata si persoane care fac sport dupa-amiaza, iar cele care fac sport dimineata au o tensiune arteriala mai scazuta pe parcursul zilei si dorm mai bine.” In continuare, Lara Carlson a mai declarat ca dimineata este cel mai bun moment al zilei pentru a arde calorii, dar si pentru a dezvolta o rutina sanatoasa. “Le spun oamenilor ca daca fac sport la primele ore ale diminetii este foarte posibil ca acest obicei sa le intre in reflex.”

Dar, indiferent de cat de benefice sunt antrenamentele de dimineata, si antrenamentele efectuate dupa-amiaza au beneficiile lor.

Beneficiile sportului de dupa-amiaza

Conform unui studiu publicat de Chronobiology International Journal, cercetatorii au descoperit ca pe masura ce temperatura corpului creste in cursul dupa-amiezii, la fel creste si activitatea enzimelor si activitatea sistemului muscular se intensifica. Conform acestei teorii, cel mai bun interval de timp in care ar trebui sa strecori antrenamentul zilnic este intre orele 14:00 si 18:00.

In plus, se pare ca oamenii sunt mai inclinati sa faca sport dupa serviciu, si nu inainte. In felul acesta, consumul tau caloric zilnic s-ar putea dubla. Iar un studiu publicat in 2012 in Journal of Physiology a indicat faptul ca exercitiile fizice efectuate dupa-amiaza contribuie la reglarea ritmului circadian (adica ceasul intern al organismului).

Nu amana prea mult sesiunea de sport

Dar trebuie sa ai grija sa nu amani prea mult momentul in care incepi antrenamentul. Cu cat nivelul de intensitate cardiaca si temperatura corpului raman ridicate catre orele serii, cu atat iti va fi mai greu sa iti revii si sa adormi usor, asa ca trebuie sa ai grija sa existe cateva ore de pauza intre antrenament si ora la care mergi la culcare.

Deci, luand in considerare cele de mai sus, nu conteaza neaparat intervalul orar in care alegi sa faci sport, atata vreme cat acesta nu afecteaza ritmul corpului tau, programul zilnic si, cel mai important, atata vreme cat faci sport in mod regulat.

Foto: Shutterstock.com